وی اظهار کرد: ترانشیب یکی از مهمترین مشکلات حمل و نقلی در تجارت بین دو کشور ایران و عراق بود چرا که طرف عراقی اجازه ورود کامیونهای ایرانی به این کشور را نمیداد و باید بار بین کامیونهای دو کشور رد و بدل میشد که این امر موجب افزایش زمان صادرات و هزینهها و همچنین پایین آمدن کیفیت در محصولات کشاورزی بود.
معتمدیان ادامه داد: در سفر استاندار اربیل به ارومیه بر سر رفع این مطالبه مهم بازرگانان دو طرف موافقت شد و از امروز به مدت ۳ ماه به صورت آزمایشی طرح حذف ترانشیپ با عبور روزانه ۲۰۰ کامیون با ظرفیت ۵۰۰ تن بار در مرز تمرچین اجرا خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: براساس موافقت دو طرف در تفاهم نامه مشترک پس از اجرای آزمایشی یک شرکت بین المللی بین دو طرف ایجاد و حمل و نقل مستقیم کالا دائمی شود.
وی با بیان اینکه اقتصادی نبودن زیرساختهای حمل ونقل در استان یک مشکل جدی است گفت: وجود ۳ فرودگاه در آذربایجان غربی یک ظرفیت ممتاز است اما متأسفانه نبود پایانه صادراتی بار یک مشکل جدی است که باید تلاش کنیم هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.
معتمدیان از وجود مشکل در زیر ساختهای حمل و نقل ریلی هم خبر داد و افزود: با وجود سرمایه گذاری خوب در این بخش متأسفانه هیچ استفادهای از این ظرفیت مهم در اقتصاد استان نشده است.
مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجانغربی از تسریع در اجرای چندین پروژه راهداری ، راه روستایی و پایانه های داخلی ومرزی در شهرستان سلماس طی سالجاری خبر داد.
در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی با اجرای ۷ پروژه زیرساختی و عملیاتی، خدمترسانی به زائران حضرت اباعبداللهالحسین (ع) در مرز تمرچین پیرانشهر را آغاز کرد.
توهین و درخواست ترور رئیسجمهور توسط عضو شورای شهر رشت؛ اوج سقوط اخلاق سیاسی در ایران را می رساند!
در سالهای اخیر، آموزشوپرورش آذربایجان غربی با حضور مدیران سفارشی همچون منافی، جنگی و مطهری به میدان رقابتهای جناحی تبدیل شده بود. مدیرانی که نه با نگاه تخصصی، بلکه با لابی و سفارش روی کار آمدند و بهجای تقویت کیفیت آموزش، اولویت را به سهمخواهی سیاسی دادند. نتیجه این بیتدبیریها، حالا در کارنامه بچههای این استان دیده میشود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه