استاندار آذربایجان‌غربی؛ سلامت انتخابات را تامین و تضمین خواهیم کرد

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان عدم توسعه متوازن است، گفت: به دنبال توسعه متوازن آذربایجان غربی در تمامی سطوح هستیم.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد صادق معتمدیان امشب در ادامه نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه، از تدوین برنامه های رشد اقتصادی آذربایجان غربی متناسب با ظرفیت های موجود خبر داده و افزود: میزان رشد اقتصادی استان طی سال گذشته ۳.۸ درصد بوده و با حفظ روند افزایشی خود در سال جاری، تا پایان سال نرخ جدید مشخص و اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی ایجاد اشتغال در سال گذشته و ۱۰۵ درصدی تا دی ماه امسال در استان، خاطرنشان کرد: در کنار کاهش ۴.۷ درصدی نرخ بیکاری طی ۲ سال گذشته، آذربایجان غربی رتبه اول بیشترین کاهش نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال را نیز کسب کرده است.

استاندار آذربایجان غربی وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را نیز محصول فرایندی ۴۰ ساله دانسته و افزود: عوامل انسانی، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی ها در وضعیت کنونی دریاچه ارومیه تاثیرگذار بوده و توسعه باغات و اراضی از جمله عوامل خشکی این دریاچه به شمار می رود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اتمام کارهای سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه چون تکمیل پروژه کانی سیب، سد چپرآباد و سد سیلوه تا پایان سال، اضافه کرد: اقدامات نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه هم اکنون در دستور کار بوده و در تلاش هستیم در کنار تغییر الگوی کشت، معیشت و درآمد مردم نیز تامین و افزایش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام استان، افزود: با تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام آذربایجان غربی از آغاز دولت سیزدهم، بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۴۵ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

استاندار آذربایجان غربی به احداث ۲۳۳ کیلومتر راه در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: به ۲۰۲ روستای استان در این دو سال آبرسانی شده و تا پایان دولت سیزدهم، تمامی روستاهای آذربایجان غربی از شبکه پایدار آب بهداشتی برخوردار خواهند شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اتصال ۴۱۲ روستای استان به شبکه اینترنت، افزود: تا پایان هفته دولت سال آینده، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به شبکه ملی اینترنت متصل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت های استان مدرسه سازی است، تصریح کرد: ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در استان اختصاص یافته و آذربایجان غربی در جمع استان هایی می باشد که بیشترین افتتاح مدرسه را در کشور داشته است.

استاندار آذربایجان غربی به ضرورت رسیدن به میانگین کشوری ۵ هزار کلاس درس نیز اشاره کرده و افزود: از آغاز دولت سیزدهم، ۷۹۳ کلاس درس در استان ایجاد شده و ۸۰۰ کلاس ناتمام و در حال تکمیل داریم.

معتمدیان همچنین با اشاره به آغاز نهضت گازرسانی در استان، گفت: ۵۶۲ روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شده و تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه گاز متصل خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری انتخاباتی سالم در آذربایجان غربی، افزود: با هرگونه تخلف در انتخابات به شدت برخورد شده و تامین امنیت انتخابات در دستور کار بوده و با نظارت کامل، سلامت انتخابات را تضمین خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی به افزایش ۱۰ درصدی شعبات اخذ رای در استان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: تاکنون ۳۴۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی تایید صلاحیت شده اند.

معتمدیان همچنین با اشاره به برگزاری چندین رویداد ورزشی در استان طی سال جاری، افزود: احداث سالن ورزشی ۱۲ هزار نفری در ارومیه پیگیری شده و با تکمیل زیرساخت های ورزشی استان، برگزاری و میزبانی رویدادهای ملی، منطقه ای و بین المللی ورزشی را در استان دنبال می کنیم.

وی در پایان با استقبال از انتقاد سازنده رسانه ها، خاطرنشان کرد: باید مطالبه گری کارشناسانه در استان نهادینه شده و رسانه ها نیز در انتشار اخبار صحیح و امیدبخش دولت را یاری کنند.