امام جمعه ارومیه؛ اندیشه‌ و مکتب امام راحل باید برای نسل آینده تبیین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اندیشه ها و مکتب امام خمینی (ره) باید برای نسل آینده تبیین شود تا دچار فراموشی و تحریف دشمنان نشود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: دشمنان براین مسأله تمرکز کرده اند تا امام (ه) و شخصیت و مکتب ایشان فراموش و تحریف شود جون امام خمینی (ره) و مکتب و اندیشه های وی دشمنان را به لرزه انداخت و هیبت و همینه آنان را در هم شکست.

وی اظهار کرد: جهان این ظرفیت را دارد که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و شیطان این قدرت را دارد که افکار عمومی را عوض و شخصیت‌ها را تحریف کند و لازم است از مکتب و اندیشه و این خصوصیات امام (ره) مواظبت شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بنیان گذار جمهوری اسلامی شخصیتی جامع داشتند افزود: ایشان سیاستمدار، عارف، مجاهد وفقیه بودند و در دشمن شناسی و ساده زیستی الگویی منحصر بفرد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره سالروز قیام ۱۵خرداد مردم ایران نیز بیان کرد: در این روز امام خمینی (ره) تبعید شدند و بسیاری از مردم در این روز که بیش از ۱۵هزار نفر بودند توسط دژخیمان پهلوی به قتل رسیدند که یاد و خاطره آنان را هم گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آغاز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب لازم است در محیط کار و مجلس سرلوحه کار نمایندگان در مجلس جدید باشد.

وی اظهار کرد: تعامل قوای سه گانه استان نیز باهم از ملزومات یک مجلس انقلابی است و نباید فراموش شود که مجلس نمونه فضایل اخلاقی امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: همه مسوولان و شورای نگهبان توجه کنند که به افرادی که به فرمایشات و مطالبات رهبر انقلاب توجه نمی‌کنند صلاحیت داده نشود.

وی با انتقاد از راکد ماندن عملیات اجرایی برخی پروژه های عمرانی و گردشگری و زیربنایی در استان از دهه ۷۰ تاکنون بیان کرد: طرح میدان امام (ره) از سال ۱۳۷۳، طرح گردشگری تله کابین ارومیه، طرح پل آذربایجان و چندین طرح دیگر سالهاست ناتمام مانده و به عنوان یک مطالبه مردمی لازم است در اسرع وقت به تکمیل آنها توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اجرای طرح نور در استان گفت: لازم است هم خودمان و همه مسوولان نظام که وظیفه قانونی دارند به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند و طرح نور به درستی در استان پیاده شود.

ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه

@setad_urmia