مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی: 

امیدواریم در چند ماه آینده اولین منطقه روستایی استان به شبکه FTTH متصل شود

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: مخابرات آماده سرمایه گذاری هر چه بیشتر در زیرساخت‌های ارتباطی استان همگام با افزایش درآمدها و تعرفه گذاری جدید است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اولین نشست شورای هماهنگی مدیران حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات استان در سال ۱۴۰۱، با حضور روح‌الله حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، جلیل‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با ارائه گزارشی آخرین وضعیت ارتباطات شهری و روستایی استان را به اطلاع نماینده مردم اورمیه رساند.

چنگیز نوری، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های شرکت مخابرات ایران برای توسعه بسترهای فیبرنوری تاکید کرد: ما مصمم هستیم تا مناطق شهری و حتی مناطق روستایی را از بسترهای سرویس FTTH برخوردار سازیم.

وی افزود: مجموعا در سطح شهرستان ارومیه ۳۸۰۰ مشترک FTTH و VDSL وجود دارد که ظرفیت سازی بسیار مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر آن انجام گرفته است.

نوری ادامه داد: آماده ایم تا در صورت گشایش در موضوع تعرفه ها و افزایش درآمدهای ناشی از آن، سرمایه گذاری گسترده ای در خصوص موضوع فیبرنوری و FTTH داشته باشیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد تا در ماه های آینده شاهد اتصال اولین منطقه روستایی استان به شبکه با کیفیت FTTH باشیم.

حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت روز افزون برقراری خدمات با کیفیت ارتباطی برای مردم گفت: مخابرات و زیرساخت های ارتباطی سرمایه های ملی هستند و باید دستگاه های متولی از این سرمایه ها حفاظت کنند.

وی همچنین با تاکید کرد: برای دسترسی مردم به خدمات اینترنت با کیفیت و ارزان، لازم است تا بستر لازم فیبرنوری برای تحقق این هدف مهم گسترش یابد و در این راستا از دولت و شهرداری ها میخواهیم تا مخابرات را برای توسعه شبکه فیبرنوری یاری کنند.