اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند در آذربایجان غربی برگزار شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از برگزاری اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: گام اول برای توسعه و تحقق شهر هوشمند ایجاد زیرساخت مناسب است که امروز با زیرساخت های موجود اپراتورها و فیبر نوری اختصاصی شهرداری ارومیه این موضوع تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ،قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، گام دوم برای ایجاد ارزش افزوده در بستر تحول دیجیتال و شهر هوشمند را مجموعه بازیگران این حوزه دانست و گفت: با برگزاری این رویداد استارپی  ورود شرکت ها و استارت آپ های حوزه فاوا برای ایجاد ارزش افزوده در بستر فراهم  شده ما را به هدف شهر هوشمند نزدیکتر می کند.

وی با اشاره به حمایت لازمه صندوق های نوآوری از این رویداد گفت: تیم های منتخب به فرآیند شتابدهی آرکاپ وارد شده و حمایت سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون ریالی جهت تجاری سازی را دریافت می کنند.

جلیلی نژاد افزود: تحقق تحول دیجیتال نیازمند تغییر در تمام حوزه ها است و دستگاه های اجرایی نیز باید با الکترونیکی کردن خدمات و توسعه دولت الکترونیک در جهت همگرایی برای تسریع در اتفاقات خوب برای شهر هوشمند ارومیه گام بردارند.

وی توجه به وضعیت سهم اقتصاد دیجیتال در رشد اقتصاد کشور را ضروری دانست و گفت:برخلاف ابعاد دیگر اقتصاد کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال رشد کرده و در تمام دنیا یک چهارم سهم اقتصاد به این بخش اختصاص دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق شعار دولت جدید در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن است.

وی گسترش این بحث در سایر ابعاد مثل کشاورزی را موثر دانست و گفت:مهمترین گام نحوه بهره برداری از زیرساخت فراهم شده است که امیدوارم این رویداد استارتاپی گام موثری در توسعه شهر هوشمند باشد.

جلیلی نژاد با تشکر و قدردانی از تلاش های سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه و شتابدهنده آرکاپ بعنوان برگزار کنندگان اصلی این رویداد، بیان کرد:ایجاد بستر مناسب برای حضور استارت آپ های بومی و استفاده از ظرفیت جوانان خلاق در این حوزه باعث توسعه اشتغال و زیست بوم فناوری اطلاعات استان می شود.

بر اساس این گزارش نیازها و چالش های سازمان های مختلف در مدیریت شهری احصا و برآورد شده است و در همین راستا از طرح ها  و ایده های برتر با ورود به فرایند شتابدهی و سرمایه گذاری شتابدهنده آرکاپ برای تجاری سازی ایده های برتر حمایت می شود.