ایجاد ۴ سایت و ارتقاء ۱۳ سایت در برنامه توسعه روستاهای بخش انزل ارومیه

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت پوشش اینترنتی روستاهای بخش انزل ارومیه که با حضور جلال زاده نماینده شهرستان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد ۴ سایت و ارتقاء تکنولوژی ۱۳ سایت در برنامه توسعه روستاهای بخش انزل ارومیه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد: تعهد وزارت ارتباطات در استان طبق برنامه های بالادستی محقق شده است اما با توجه به ضرورت پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات تلاش می کند تاپایان سال جاری و در صورت تامین تجهیزات و اعتبارات لازم پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را محقق کند.

مدیر کل ارتباطات استان ارتقاء تکنولوژی سایت های ۱۷ روستای بخش انزل ارومیه را از محل اعتبارات وزارت ارتباطات در قالب طرح USO دانست و تصریح کرد: این پروژه ها در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، دسترسی عادلانه به شبکه‌ ملی اطلاعات، تقویت اکوسیستم اقتصادی روستاها و ارتقاء سطح رفاه روستائیان و همچنین کمک به مهاجرت معکوس به روستاها  اجرایی شده است.

وی افزود: برای پوشش تمام ۳۴ روستای بخش انزل ارومیه نیاز به ایجاد ۴ سایت و ارتقاء تکنولوژی ۱۳ سایت وجود دارد؛ که طراحی HLD این روستاها صورت گرفته و در برنامه توسعه ارتباطات روستاهای استان قرار دارد.

جلیلی نژاد به تکلیف وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: تامین زیرساخت های ارتباطی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور برای چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی تکلیف وزارت متبوع طبق اسناد بالا دستی است که تا به حال در آذربایجان غربی این موضوع محقق شده و تلاش می کنیم بنا به ضرورت تا پایان سال جدید تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل شوند.

بر اساس این گزارش مدیرکل ارتباطات استان به همراه بخشدار انزل و نماینده شهرستان ارومیه از برخی روستاهای بخش انزل بازدید میدانی کردند.