استاندار آذربایجان غربی:

ظرفیت های صادرات آذربایجان غربی ارزیابی شود

استاندار آذربایجان غربی برگزاری یکشنبه های رفع موانع تولید در استان را نخستین گام در راستای توجه به این بخش مهم اقتصادی دانست و گفت: لازم است ظرفیت صادرات استان برای کشورهای همسایه همچون سوریه ارزیابی شود.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در بازدید از کارخانجات فرد آذربایجـان، اروم ناریـن و کارتن‌سازی فردوس با اشاره به نگاه ویژه دولت مردمی به موضوع رفع موانع تولید گفت: حل این مشکلات و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحدهای موجود، از جذب سرمایه جدید مهمتر بوده و باید روی این موضوع، اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت ۲۵ درصدی برخی واحدهای تولیدی با اعطای سرمایه در گردش مناسب می‌تواند طی کمتر از هشت ماه، به حدود ۱۰۰ درصد برسد، بیان کرد: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی در ارومیه داشتیم، صاحب یکی از کارخانه ها قول داد که در صورت تحقق کمک سرمایه در گردش، میزان اشتغال واحد خود را به پنج برابر افزایش دهد که این رقم بزرگی خواهد بود.

معتمدیان با اشاره به اینکه به علت مشکلات اقتصادی مردم و فشار موجود روی اقشار مختلف، باید از زمان بیشتر استفاده را ببریم، ادامه داد: ما به دنبال یافتن و جایگزینی حلقه های مفقوده بخش تولید و همچنین ایجاد مسیرهای میان بر در بخش تولید هستیم و با قدرت این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه فقط بازدید کردن، مشکلی را از بخش تولید حل نمی کند، گفت: در این بازدیدها، نهادهای مختلف حضور دارند و سعی داریم با همراهی بانک ها، رفع موانع تولید را در همان بازدید کلید بزنیم و پیگیر همه مصوبات در این بازدیدها نیز هستیم تا به طور کامل اجرایی شوند.

استاندار آذربایجان غربی همراهی رسانه ها در این بازدیدها را بسیار موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: رسانه ها در انعکاس مشکلات و در کنار آن، امیدبخشی به جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند که در این حوزه نیز می توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازم است ظرفیت صادرات استان برای کشورهای همسایه همچون سوریه ارزیابی شود گفت: ایجاد یک شرکت مشترک ترانزیت می تواند در این مورد تاثیر گذار باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود مشکلات زیر ساختی در واحد های صنعتی استان اعم از برق، تلفن، گاز و آب خاطرنشان کذد: باید نسبت به رفع این مشکلات در راستای تحقق شعار سال اقدامات موثری صورت گیرد.