بهره برداری از ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سال ١۴٠٠

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت،امسال علاوه بر افتتاح ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، عملیات ساخت و توسعه ٧٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر از راههای استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سیدمحسن حمزه لو در بازدید از عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح محمدیار در خصوص وضعیت پروژه های راهسازی تصریح کرد: در سال ١۴٠٠، ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به ارزش ۵ هزار و ٧۵٨ میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی با اعلام اینکه امسال عملیات ساخت و توسعه ٧٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر کیلومتر از راههای استان آغاز شده، افزود: همچنین امسال ساخت ۵٩ کیلومتر و ۵٠٠ متر از کریدور بزرگراهی غرب کشور عملیاتی شده است.

حمزه لو با بیان اینکه احداث ٨٨ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مرحله پیمان سپاری است، ادامه داد: عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح محمدیار در سال جاری شروع و برنامه ریزی شده این ابنیه فنی به طول ٣ کیلومتر با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین از قطعه دوم-الف بزرگراه ارومیه-مهاباد- میاندوآب به عنوان بخش جنوبی کریدور بزرگراهی غرب کشور بازدید کرد و گفت: امسال ۳ کیلومتر از این قطعه به اتمام و یک کیلومتر و ٧٠٠ متر باقیمانده نیز تا پایان خرداد به بهره برداری می‌رسد.

تکمیل کریدوربزرگراهی غرب کشور، تعریض و بهسازی خروجی شهر میاندوآب- شاهین دژ، اححداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین و بزرگراه ارومیه- سرو از مهمترین پروژه های راهسازی در سال ١۴٠٠ به شمار می روند.