تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر مبارزه با جرایم سایبری

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مال باختگان جرایم سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی به پلیس فتا مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ناصر عتباتی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بمنظور جلوگیری از کلاهبرداری، سرعت در رسیدگی بر اهمیت موضوع پرداخت و افزود : برای جلوگیری از انتقال اموال غیر مال باختگان جرایم سایبری به پلیس فتا مراجعه کنند.

او اذعان کرد : کلاهبرداری و جعل در فضای حقیقی و مجازی و امروز از معضلات و جرائم علیه اموال است که امروز اموال مردم تهدید می کند و این روند افزایشی جرائم علیه اموال و مالکیت از دغدغه مهم دستگاه قضاست.

وی تاکید کرد : بی توجهی باعث شده که گاهی برخی افراد ثمره و زحمت و دارایی یک عمر خود از دست می دهند و این بسیار دردناک است و ما در مقابل این افراد احساس مسئولیت داریم.

عتباتی به مقوله جمع آوری معتادان و سارقین اشاره کرد و گفت: اقدامات قابل قبولی در این حوزه انجام گرفته ولی نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی بر آموزش و روش های پیشگیرانه و برخورد جدی با جرائم تاکید و گفت: باید با اقدامات پیشگیرانه سرمنشأ این جرائم از بین ببریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه به مرحله  کشف و دستگیری جرم سرقت بویژه در شهرهای بزرگ و رسیدگی پرونده های بلا اقدام سرقت توسط پلیس آگاهی تاکید کرد.

مجیدی با اشاره به پیشگیری از جرائم اموال و مالکیت گفت: برخی از مشاوران املاک بستر جرائمی هستند که ورود جدی پلیس نظارت
بر اماکن را می طلبد.

همچنین در این جلسه حاضران به بیان نظرات خود پرداختند.