تولید سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در میاندوآب

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده و بیش از ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،علی دیانتی با اشاره به فرصت های تحقق شعار سال در بخش کشاورزی در میاندوآب، اظهار کرد: میاندوآب از پتانسیل لازم برای عینیت بخشیدن به شعار « تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» برخوردار بوده و اقلیم مناسب و خاک حاصل خیز میاندوآب، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش کشاورزی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود، افزود: تنوع محصولات تولیدی در حوزه های مختلف زراعی، باغی، دام و شیلات بسیار زیاد بوده و تنها در حوزه زراعت بیش از ۵۰ نوع محصول تولید می شود و محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب، گفت: اشتغال نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت شهرستان، بصورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

دیانتی با بیان اینکه میاندوآب یکی از مهم ترین قطبهای تولید نهال کشور می باشد و در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه ای است، افزود: ۱۲۰ هکتار از اراضی شهرستان به نهالستان ها اختصاص یافته و سالانه بیش از ۱۰ میلیون اصله نهال در این شهرستان تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: در حال حاضر،تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۱۷۵ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم، زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه نهال های تولیدی شامل هسته دارها مانند هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو و آلبالو، دانه دارها شامل سیب، گلابی و به و دانه خشک ها شامل گردو و بادام  و نیز انگو هستند، اظهار کرد: نهال های تولیدی در این شهرستان به تمامی نقاط کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می شود که وجود تقاضای بالا برای نهال تولیدی در شهرستان، حاکی از کیفیت بالای محصول تولیدی است.