تولید ۱۳۱ هزار تن تولیدات دامی در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالیانه ۱۳۱ هزار تن انواع تولیدات دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا مقدم با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم دامپروری در استان و منطقه است، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب دارای بیش از ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: سالیانه ۱۳۱ هزار تن انواع تولیدات دامی از جمله ۱۶ هزار تن گوشت قرمز و چهارهزار و ۷۸۰ تن گوشت سفید مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می‌شود.

وی به وجود صنایع تبدیلی دامپروری از جمله کشتارگاه صنعتی در میاندوآب اشاره کرد و گفت: یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت شش هزار قطعه در ساعت و یک کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت کشتار روزانه ۳۰ رأس دام سنگین و ۴۵ رأس دام سبک در شهرستان میاندوآب فعالیت دارد.

مقدم تصریح کرد: میاندوآب دارای دو واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت در مجموع با ظرفیت سالانه دو هزار و ۶۳۰ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بازدید فرماندار این شهرستان از صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز، اظهار کرد: در راستای رفع موانع تولید و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب از واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز شهرک صنعتی میاندوآب بازدید به عمل آمد.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع، با ۸۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف احداث شده و با فعالیت این واحد تولیدی برای تعداد ۲۲ نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

مقدم تصریح کرد: واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید در کوی وکیل کندی یکی دیگر از صنایعی بود که توسط فرماندار شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: این طرح در زمینی به مساحت دو هزار و ۸۲۱ مترمربع، با یک هزار و ۲۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف احداث شده و ظرفیت قطعه‌بندی و بسته‌بندی یک هزار و ۱۳۰ تن گوشت قرمز و سفید را داشته و با فعالیت این واحد تولیدی برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.