ثبت رکورد جدید مصرف گاز در آذربایجان‌غربی

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ آذربایجان‌غربی گفت: مصرف گاز در استان طی پاییز امسال، ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی محمودی، رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی امسال در مجموع یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون مترمکعب گاز در استان به مصرف رسیده که حاکی از افزایش ۵ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته است.

به گفته وی، در پاییز سال ۹۹، در مجموع یک میلیارد و ۷۸۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده بود.

رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا انتهای پاییز، ۴ میلیارد و ۵۶۹ میلیون مترمکعب گاز در استان به مصرف رسیده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: سال گذشته در مدت مورد اشاره در مجموع ۴ میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب گاز به مصرف رسیده بود.

محمودی بیشترین میزان مصرف گاز در این مدت را مربوط به روز را مربوط به ۱۴ آذرماه امسال دانست و افزود: طی این روز ۲۹/۱ میلیون مترمکعب گاز توسط هم استانی‌ها مصرف شد که یک رکورد تازه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف گاز در کل سال گذشته حتی با لحاظ فصل زمستان ۲۷/۷ میلیون مترمکعب بوده است، تاکید کرد: رکورد امسال در فصل پاییز زده شده است که حاکی از مصرف بیش از اندازه گاز در بخش خانگی و تجاری است، لذا ضروری است هم استانی‌ها برای پایداری مستمر جریان گاز، نکات لازم را در خصوص مصرف بهینه این انرژی رعایت کنند.