رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی؛

حوزه هنری آذربایجان غربی همزمان با ایام نوروز ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری را در ارومیه برگزار می کند

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی روز گذشته از اجرای برنامه فرهنگی هنری طی ایام نوروز با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، احد هوشمند قره باغ در این خصوص با اشاره بر اهداف و سیاست‌های حوزه هنری در « معرفی ظرفیت‌های فرهنگی هنری بومی و محلی در هر منطقه از ایران » اظهار داشت : اجرای مشترک ویژه برنامه « نوروز گاه ۱۴۰۱ » در قالب ۱۲ برنامه « موسیقی محلی ، تئاتر طنز، تکم چی » طی مدت سه روز در شهرستان ارومیه از برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه است .

هوشمند قره باغ افزود: حضور هنرمندان عاشیق و اجرای « موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه» برای مسافران نوروزی در تورهای گردشگری ، اماکن تاریخی و فرهنگی ارومیه در قالب ۱۸ برنامه طی ۹ روز در ایام نوروز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط حوزه هنری آذربایجان غربی با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می‌شوند.

آذربایجان غربی و کلانشهر ارومیه یکی از مکان های باستانی و تاریخی ایران با بیش از یک هزار و ۲۰۰ مکان ثبت شده ملی و آداب و رسوم متنوع قومیت های مختلف است که همه ساله در روزهای نوروز میزبان جمع زیادی از مسافرانی است که به این نقطه از کشور مسافرت می کنند.