دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان ارومیه

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری قارتال نیوز، سردار رحیم جهانبخش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول چندين فقره پرونده کلاهبرداری از طلافروشان با شيوه و شگرد خريد طلا و پرداخت وجه آن با استفاده از رسيد جعلی در ارومیه، به جهت حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار ستان قرار گرفت.

اين مقام انتظامی افزود: با بررسی کارآگاهان مشخص شد که متهم به داخل مغازه ها به منظور خريد طلا مراجعه و پس از انتخاب و تحويل طلاجات از فروشندگان اعلام می کرد که از طريق گوشی همراه اقدام به واريز وجه به حساب فروشندگان می کند و در ادامه با ترفندی متقلبانه با نشان دادن رسيد تراکنش موفق به زرگران دال بر اينکه از طريق برنامه آپ اقدام به پرداخت وجه نموده مغازه را ترک و پس از چند ساعت زرگران متوجه پرداخت نشدن وجه می شدند.

فرمانده انتظامی استان تصريح کرد: با اشراف اطلاعاتی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی کارآگاهان، هویت متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقيقات تكميلی با استفاده از شگردهای پليسی و مواجهه با دلايل و مدارک به انجام ۷ فقره کلاهبرداری به شيوه و شگرد جعل رسید بانکی از طریق تلفن همراه به مبلغ بیش از ۶ میلیارد ریال اعتراف کرد.

جهانبخش در پایان از شهروندان خواست تا سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.