شرکت‌های توزیع‌کننده، عرضه‌کننده فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل‌ها و شیر خشک زیر ذره‌بین

سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو از آغاز طرح سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، فرزاد صیادی فر سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو گفت: با توجه به آغاز طرح سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های نوروزی از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ بازرسان این حوزه در طی شیفتهای بازرسی صبح و عصر به‌طور مستمر نسبت به نظارت و بازرسی سطح عرضه محصولات سلامت‌محور ازجمله داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش و عطاری‌ها اقدام نموده‌اند.

این بازدیدها در راستای حصول اطمینان از شرایط بهینه توزیع و عرضه انواع شیر خشک‌های رژیمی و همچنین کنترل اصالت محصولات سلامت‌محور در سطح داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی و عطاری‌ها صورت گرفت.

صیادی فر در ادامه افزود: در این بازرسی‌ها که به‌صورت سرزده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تأییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فرآورده‌های قاچاق و تقلبی، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه‌کننده و عدم دخالت واحد در امور پزشکی و دارویی مدنظر قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: همشهریان عزیز می­توانند در صورت مشاهده تخلف در سطح عرضه محصولات سلامت‌محور، با شماره تلفن ۳۲۷۷۲۰۲۳معاونت غذا و دارو تماس حاصل فرمایند.