ظرفیت ذخیره سازی انبار نفت شهید سلیمانی استان آذربایجان غربی مطلوب است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از بزرگترین انبار نفت آذربایجان غربی گفت: افزایش ظرفیت ذخیره سازی انواع فرآورده های نفتی به منظور مدیریت تامین و توزیع سوخت بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و حرارتی، یکی از اهداف استراتژی استان بوده که با رعایت کلیه مقررات زیست محیطی و پدافند غیرعامل در حال اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: تکمیل نواقص پروژه انبار نفت شهید سلیمانی در بخش های مختلف اعم از تاسیسات، مکانیک، بارگیری، تخلیه و شبکه، در سریعترین زمان ممکن ضروری بوده و باید پیگیری شود.

رهبردین ضمن قدردانی از وضعیت سوخت رسانی فصل زمستان و تامین به موقع و مطلوب سوخت جایگزین نیروگاهها جهت جلوگیری از خاموشی های احتمالی برق، خاطرنشان کرد: این مهم حاصل تلاشهای شبانه روزی مدیریت و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه نیز با اشاره به اینکه این انبار به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و دارای ۱۱ مخزن فرآورده با ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر و ۳۲ سکوی تخلیه و بارگیری می باشد، افزود: این انبار به عنوان بزرگترین انبار استان مطرح بوده و نقش بزرگی در ذخیره سازی و ایجاد ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی را ایفا خواهد کرد.

احمد مجرد یادآور شد: عمق سنجی الکترونیکی مخازن، بالا بودن استاندارد‌های ایمنی و اطفاء حریق هوشمند و رعایت استاندارد‌های بین المللی زیست محیطی، از دیگر ویژگی‌های این انبار سوخت است.