استاندار آذربایجان غربی:

قیام مردم ارومیه در دوم بهمن باید در سطح ملی ثبت شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: قیام مردم ارومیه در دوم بهمن باید به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی استان در سطح ملی ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، محمدصادق معتمدیان در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه مردم ارومیه در دوم بهمن 1357 در مسجد دادخواه با اشاره با اهمیت این روز تاریخی در تاریخ مبارزات مردم استان، گفت: حماسه دوم بهمن سالروز آغاز قیام مسلحانه مردم با محوریت مجاهد نستوه مرحوم حاج آقا حسنی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی مردم استان شکل گرفت.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: قیام مردم ارومیه در دوم بهمن باید به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی استان در سطح ملی ثبت شود.

وی گفت: مردم انقلابی ارومیه و به ویژه علما و روحانیون، اصناف و بازاریان با خلق حماسه دوم بهمن، آغازگر قیام مسلحانه مردم علیه رژیم طاغوت بودند و در این میان نقش مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی در خلق این حماسه بی نظیر به یادماندنی است.

معتمیدان با تاکید بر اینکه حماسه دوم بهمن باید براى همیشه زنده نگه داشته شود و رشادت‌های این روز در سطح منطقه و کشور بازگو و پرداخته شود، اظهار داشت: نقش مردم آذربایجان غربی از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون در دفاع از کیان اسلامی و تامین امنیت پایدار در منطقه بسیار موثر بوده است.