لزوم برخورد با کشتار های کنار جاده ای

بحث و تبادل نظر در خصوص لزوم برخورد با کشتار های کنار جاده ای در دیدار مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با فرماندار شهرستان ارومیه

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در دیدار سید امید خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با فرماندار شهرستان ارومیه در خصوص برخورد و  جلوگیری از کشتار دام غیرمجاز برای حمایت از سلامت جامعه  و همچنین لزوم هماهنگی بین ارگان های ذیربط با حمایت فرمانداری بحث و تبادل نظر گردید.

در این دیدار خلیل زاده با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام امکان انتقال بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، سل، تب کریمه کنگو، سیاه‌ زخم و… را افزایش می‌دهد  تصریح کرد: در سیستم کشتارگاهی، دام قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی معاینه می‌شود.

وی تاکید کرد که باید فرهنگ مصرف مردم تغییر کند و با توجه به این‌که مصرف گوشت مراکز کشتار غیرمجاز دام می‌تواند سلامت افراد را تهدید کند ضروری است مردم از خرید گوشت از این مراکز خودداری نمایند.

فرماندار شهرستان ارومیه نیز آمادگی خود و بخشداران، دهیاران را برای همکاری و حمایت همه جانبه با شبکه دامپزشکی در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی و پیشگیری از بیماریهای دامی و  جلوگیری از کشتار های کنار جاده ای و غیر مجاز  را اعلام نمود.

در این دیدار  گزارشی کامل توسط سید امید خلیل زاده در خصوص اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه گردید.