مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دیدار و گفتگو کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و اولویت دار کتابخانه‌های عمومی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به منظور تسریع در روند تکمیل و تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دیدار و گفتگو کرد.

معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی موثقی هستند كه به تمامی اقشار جامعه در بيشتر ساعات شبانه روز خدمات فرهنگی متنوعی ارائه می دهند؛ استان آذربایجان‌غربی دارای ۷۳ باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی است و برای رسیدن به استاندارد زیربنای کتابخانه ای نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه ای در سطح استان هستیم؛ طی دو سال اخیر دو کتابخانه عمومی در سطح استان افتتاح شده است که جهت ایجاد آنها از ساختمانهای واگذار شده توسط سایر ارگانها استفاده شده است که هم افزایی ایجاد شده برای توسعه فرهنگی استان جای تقدیر و تشکر دارد.

 وی افزود: در صورت واگذاری حق انتفاع ساختمان توسط سازمان‌ها، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به تجهیز، تأمین نیرو و اداره آن خواهد کرد.

معصومی ضمن تشریح منابع درآمدی کتابخانه های عمومی خواستار همکاری بیشتر شهرداریها در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های شده و ادامه داد: پرداخت به موقع و کامل حق نیم درصد، جهت تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه های عمومی بسیار حائز اهمیت است و لازم است شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد کتابخانه ها همکاری بیشتری داشته باشند.

معصومی ضمن تشریح وضعیت کتابخانه های در دست بازسازی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فاقد بودجه عمرانی برای احداث و بازسازی کتابخانه است؛ تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و نیازمند بازسازی استان از جمله پروژه کتابخانه عمومی علامه طباطبایی ارومیه، کتابخانه عمومی ابن سینای سردشت و کتابخانه شهید علی علمی نقده، همراهی، حمایت و توجه ویژه مسئولین مربوطه را می‌طلبد. 

معصومی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق روستایی به عنوان تنها پایگاه فرهنگی و اجتماعی یک روستا اظهار داشت: با عنایت به مطالبه روستاییان شریف استان، ایجاد کتابخانه در روستاهای حائز شرایط و تسهیل دسترسی ساکنین روستاها به امکانات و زیرساختهای فرهنگی، گامی برای تحقق عدالت فرهنگی خواهد بود.

یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تأکید بر اهمیت کتابخانه‌های عمومی در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در جامعه، جهت پیگیری و تخصیص اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و به ویژه ساختمانهای نیازمند بازسازی در کوتاهترین زمان ممکن قول مساعد داد.

 در انتهای این دیدار مقرر شد طی جلسه ای با حضور مسئولین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه مجری پروژه‌، اعتبار لازم برای بهره برداری از پروژه‌های طرح شده، بررسی و تأمین شود.