مهار آتش‌سوزی مغازه در خیابان وحدت ارومیه

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: یک باب فروشگاه مصالح ساختمانی واقع در خیابان وحدت که دچار حریق شده بود با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار و خاموش شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مهدی حسن‌زاده اظهار کرد: شهروندان با دیدن خروج شعله‌های آتش و دود از یک فروشگاه مصالح ساختمانی بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دادند که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی سریعا آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۲ راس ساعت ۲۰:۵۲ دقیقه دیشب به محل حادثه واقع در خیابان وحدت اول خیابان آرامگاه اعزام شدند.

وی افزود: به محض رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه مشاهده شد یک باب ساختمان دو طبقه که در طبقه همکف آن یکباب مغازه به متراز تقربی ۷۰ متر مربع با کاربری فروش مصالح ساختمانی وجود داشت که به دلیل نامعلومی دچار حریق شده و دود و آتش از بین درب و پنجره‌های آن خارج می شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با رسیدن آتش‌نشانان، مالک فروشگاه نیز در محل حاضرشده بود که آتش‌نشانان بی‌درنگ پس از قطع برق و گاز، ایمن‌کردن کامل محل، با رعایت نکات ایمنی و با استفاده ازتجهیزات نفرداری و دو رشته هوز آتش‌نشانی خود را به کانون آتش که در انتهای این مغازه بود رسانده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای عملیات در کمترین زمان ممکن شعله‌های سرکش آتش را قبل از سرایت به قسمتهای دیگر مغازه و واحد مسکونی طبقه بالا مهار و خاموش کردند.

حسن زاده یادآور شد: آتش‌نشانان پس از خاموش کردن کامل آتش‌سوزی و همچنین انجام لکه‌گیری، جداسازی اجناس سوخته و تحویل محل به نیروی انتظامی حاضر در محل به عملیات خود پایان دادند.