نتیجه جهاد تبیین در آموزش و پرورش، حفظ و نشر آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: جهاد تبیین در آموزش و پرورش به دنبال انتقال آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی به نسل‌های آینده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اولین جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان آذربایجان غربی، صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: تاکید بر اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش و تحقق ساحتهای شش گانه این سند می باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی در کشور است که رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه را دنبال می کند.

جنگی گفت: ساختار کارآمد و اثر بخش آموزش و پرورش منجر به تربیت انسانهای مومن، انقلابی، متعهد و سخت کوش خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس سند چشم انداز افق ۱۴۰۴، تحول در آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفی در سه حوزه تربیت دانش و مهارت با در نظر گرفتن سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مد نظر می باشد.

وی ادامه داد: آموزش حضوری در مدارس سراسر استان بصورت مطلوبی محقق شده است لذا باید موفقیت در امتحانات پایان سال که از عوامل مهم در ارتقاء شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش است در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه متولیات فرهنگی جامعه باید گذاره های ارزشی را در محیط مدرسه و جامعه ساری و جاری کنند؛ افزود: عملیاتی نمودن ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تحقق حیات طیبه در نسل های آینده ایران اسلامی از انتظارات مهم مقام معظم رهبری از نهاد مقدس تعلیم و تربیت است.

جنگی اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع را مهمترین رکن اساسی در مدیریت مجموعه آموزش و پرورش دانست و گفت: ارزیابی دقیق از عملکرد گذشته در راستای بهبود شاخص‌های عمومی و اختصاصی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: تسلط کامل به مشکلات آموزش و پرورش در مناطق در راستای تحلیل شرایط و برنامه‌ریزی برای حل این مسائل ضروریست.

این مقام مسئول اظهار داشت: مدیریت اثربخش باید جایگزین مدیریت کاری و روزمره شود چراکه مدیریت اثربخش می تواند منجر به توسعه کشور شود.

وی بیان کرد: انسان سازی وظیفه خطیر نهاد مقدس تعلیم و تربیت است چرا که کلید سعادت و شقاوت در دست معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رویکرد استاندار محترم آذربایجان غربی توجه ویژه به مناطق محروم است لذا آموزش و پرورش استان نیز بهبود وضعیت فضای آموزشی در مناطق محروم، پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل را در اولویت قرار داده است.

جنگی ادامه داد: مدیران مناطق برگزاری کلاسهای تقویتی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: جهاد تبیین در آموزش و پرورش به دنبال انتقال آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی به نسل‌های آینده است.