پلمب ۳ مرکز غیر مجاز درمانی در سطح شهرستان ارومیه

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از پلمب ۳ مرکز غیر مجاز درمانی در سطح شهرستان ارومیه توسط کارشناسان نظارت بر درمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دکتر مسعودی معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پیرو گزارشات مردمی و مشاهدات میدانی کارشناسان نظارت بر درمان این حوزه، ۳ مرکز غیر مجاز درمانی که توسط افراد فاقد صلاحیت و در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده بودند و به انجام اعمال زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی مبادرت می‌کردند؛ در شیفت های صبح و عصر روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ پلمب شد و پرونده‌های تخلفات آنها در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

مسعودی اعلام کرد: یکی از این مراکز، قبلا توسط این حوزه پلمب شده بود و متصدی آن مرکز طی اقدام غیر قانونی، محل پلمب شده را فک نموده و فعالیت های خود را مجددا از سرگرفته بود؛ همچنین یکی دیگر از این مراکز، توسط فرد مجوزداری راه اندازی شده بود ولی متاسفانه در عدم حضور وی، اقدامات درمانی توسط افراد فاقد صلاحیت به مراجعین ارائه می گردید.

وی افزود: متاسفانه اقبال برخی از همشهریان به این مراکز غیر مجاز و وجود افراد فرصت طلب و سودجو در این حیطه، رونق این مراکز در برخی از مناطق شهر را باعث شده است. لذا همشهریان محترم ضمن احتراز از عدم مراجعه به این مراکز فاقد صلاحیت-فاقد مجوز و همچنین گزارش نمودن آنها، ناظران درمان دانشگاه را در این زمینه یاری فرمایند.

معاون امور درمان دانشکده علوم پزشکی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، سریعاً موضوع را به شماره تلفن (۳۲۲۴۵۴۵۴) اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به اداره نظارت بر درمان دانشگاه واقع در تقاطع خیابان جهاد و راهنمایی گزارش کنند.