چه کسانی از دو قطبی سازی در ارومیه سود می برند؟

هر چقدر به سرمای زمستان ۱۴۰۲ نزدیک می شویم، گرمای سیاسی فرا رسیدن آوردگاه روز جمعه ۱۱ اسفندماه بیشتر و بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، افراد تایید صلاحیت شده در حال مجهز کردن خود به انواع و اقسام راهکارها اعم از بسیج فضای مجازی و محلات و روستاها و افرادی هم که از فیلتر هیات های اجرایی رد نشده اند درپی گرفتن برگه تایید صلاحیت از شورای نگهبان هستند.

اما جریانی برای موفقیت در آوردگاه اسفند ماه با خلق چند جبهه کاری با تاکتیک رونالدینیویی درپی راه یافتن کاندیداهای مورد نظرشان به بهارستان هستند. لذا در وهله اول با اعلام کاندیداتوری پدرخوانده به عنوان متهم ردیف نخست پرونده بزرگ فساد شهرداری از یک سو و معرفی یک کاندیدای جوان که سینه سوخته پدرخوانده است درپی آن هستند با ایجاد هزینه تراشی برای فضای سیاسی از پیروزی کاندیدای واقعی خیالشان راحت باشد‌. معرفی دو کاندیدای پوششی صرفا در راستای عبور کم هزینه کاندیدای اصلی از گیت شورای نگهبان است.

اما این تمام ماجرا نیست! این روزها این جریان درپی برداشت محصولی است که از یکسال گذشته بذر آن در زمین سیاسی آذربایجان غربی کاشته است. این محصول چیزی جز ایجاد دو دستگی در بین مدیریت شهری و مدیریت ارشد استان نیست. این جریان خوب می داند آگاهی عمومی از دستاوردهای مثبت شهری می تواند محبوبیت حبابی پدرخوانده را زیر سوال ببرد و در عین حال باعث برملا شدن چهره واقعی این جریان می شود. جریان پرونده بزرگ فساد شهرداری ضمن فعالیت در این چند جبهه، برای ایجاد فاصله در بین مدیریت شهری و استاندار از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کنند. تلاشی که گاه برخی افراد سیاسی اعم از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در دام این تله معروف می افتند و طبق سناریوی جریان پدرخوانده عمل می کنند.

به طور قطع برنده دو قطبی سازی های خیالی در فضای سیاسی استان و نیز ایجاد اختلاف مدیریت شهری و استانداری، پدرخوانده است. کسی که حاضر به قبول شکست نیست‌. اگر چه از محتوای نتیجه دادگاه که به زودی اعلام می شود کمابیش آگاه است اما او همه تخم مرغ های حیات سیاسی خود را در سبد انتخابات اسفندماه گذاشته و موفقیت های امروز مدیریت شهری برای او کابوس است. کابوس تر از این آرامش شهری برای او، نزدیکی شهرداری و استانداری است. همه تیرها را به سمت این وحدت نشانه گرفته و برای رسیدن به این هدف هر هزینه ای را متقبل می شود. به قول معتمدیان این افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی و فردی خود، حاضرند قیصریه را به آتش بکشند. اما خبر ندارند که مدیریت شهری و استانداری از این دسیسه آگاه هستند و در دام این توطئه ها گرفتار نخواهند شد.