کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای دانش آموزان محله حاجی پیرلو ارومیه برگزار شد

به مناسبت روز زمین پاک، کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و با مشارکت فرهنگسرای حاجی پیرلو برای دانش آموزان این محله برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هادی بصاری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در این باره اظهار کرد: روز زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حفظ زمین از خطرات زیست محیطی مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند به ویژه تفکیک از مبدا از اساسی ترین مقوله‌ها و دغدغه‌های سازمان مدیریت پسماند و دوستداران محیط زیست است، عنوان کرد: کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند بوده و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک پسماند از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

به گفته بصاری تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

وی با بیان این که در پایان این کارگاه آموزشی دفاتر و بروشورهای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین در پایان این دوره، دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان پاکبان‌یار در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.