کشت گندم در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهاربرج

مدیر جهاد کشاورزی چهاربرج خبر داد: در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چهاربرج گندم کشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،  مهیار هاشمی بمناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کشت گندم در این شهرستان گفت: با توجه به تراکم شهرستانی و نسبت تولید ، می توان این شهرستان را به عنوان یکی از قطب های تولید این محصول استراتژیک نام برد‌ و همچنین از اول تیرماه سیلوی ذخیره‌ سازی این شهرستان آماده انبار کردن گندم کشاورزان میباشد و پیش بینی می شود حدود ده هزار تن گندم از گندمکاران خریداری شود.

وی افزود علاوه بر گندم شاهد کشت یونجه ، جو و باغات میوه در اراضی کشاورزی چهاربرج هستیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به آغاز کار برداشت جو گفت: پیش بینی می‌شود ۵ هزار تن جو از سطح این مزارع برداشت شود.

وی افزود: حدود دو هزار و پانصد هکتار نیز یونجه زیر کشت داریم که در حدود ده هزار تن پیش بینی تولید داریم و حدود هشتصد هکتار باغ داریم که از این مقدار ،چهار صد و شصت هکتار باغ انگور و سیصد و چهل هکتار باغ میوه داریم و بیش از چهار صد و پنج هکتار درختان غیر مثمر در شهرستان وجود دارد که از این حیث نیز در منطقه، جزء قطب های تولید هستیم.

هاشمی افزود: بمنظور حمایت از دامداران در حدود ۷۸۰ تن سبوس و ۸۵۰ تن کنسانتره تأمین و در اختیار دامداران شهرستان قرار گرفته است و همچنین چندین مورد کلاس توجیهی برای آشنایی با بیماری‌ های دامی و همچنین پرورش دام شیری و گوشتی برای دامداران این شهرستان برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چهاربرج ادامه داد: همچنین در حمایت از کشاورزان بیش از ۱۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی تأمین و در اختیار کشاورزان شهرستان چهاربرج قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چهاربرج در پایان نیز از سنددار شدن ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: برای ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان سند صادر شده است و مابقی نیز در دست اقدام و طی مراحل سند صادر خواهد شد.

لازم بذکر است شهرستان چهاربرج در مرز بین استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دارد که در سال ۱۴۰۰ پس از تصویب هیئت دولت طبق تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان تبدیل گردید.