آذربایجان غربی با کمبود ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است

معاون امور درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان با کمبود نزدیک ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، علی مسعودی با بیان اینکه متوسط کشوری به ازای هر هزار نفر ۱.۵۹ تخت بیمارستانی است، اظهار کرد: این شاخص در استان ۱.۷ تخت است که نشان دهنده فاصله زیاد استان با متوسط کشوری است.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود استان را ۵ هزار و ۷۴۰ تخت عنوان و اضافه کرد: با توجه به تعداد جمعیت نزدیک ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود داریم که تلاش می شود با احداث و تکمیل بیمارستان‌های جدید این کمبود را جبران کنیم.

مسعودی با اشاره به تکمیل و احداث ۶ بیمارستان در استان اظهار کرد: تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی جهت لوی ارومیه، احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، جایگزینی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی میاندوآب، احداث بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی سلماس، ۶۴ تختخوابی اشنویه و توسعه بیمارستان امام خمینی نقده ازجمله برنامه‌های علوم پزشکی در جهت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان است.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به مرزی بودن استان و توجه به توسعه گردشگری سلامت به عنوان یک هدف مهم اظهار کرد: برای توسعه گردشگری سلامت یک سری بیمارستان در سطح استان در حال ساخت و بهره برداری هستند تا با افزایش تخت بیمارستانی و تجهیز آن گام مهمی در رونق گردشگری سلامت برداریم.

وی در خصوص شهرهای کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهرها از درمانگاه‌های ۲۴ ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.