آذربایجان غربی جز استان های پیشرو در ساخت مسکن ملی است/۵۰۰ واحد مسکن ملی آماده تحویل به متقاضیان در استان

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان جز استان های پیشرو در ساخت مسکن ملی است گفت: هم اکنون ۵۰۰ واحد مسکن ملی در استان آماده تحویل به متقاضیان است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،محسن حمزه‌لو در گفت و گو اختصاصی با قارتال نیوز با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در استان، اظهار داشت: حدود ۱۷۰ هزار نفر در استان برای این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۳۳ هزار و ۶۶۷ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی واجد شرایط بوده‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون نیز چهار هزار و ۲۵۰ هکتار زمین در آذربایجان غربی احصا شده که ۸۰۰ هکتار از این اراضی در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان های پیش رو در ساخت مسکن ملی است گفت: اضافه در حال حاضر ۵۰۰ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است.

 

وی با اشاره به اینکه سهم استان از احداث سالانه یک میلیون مسکن ۱۸۰ هزار واحد است گفت: ساخت مسکن ملی در استان در ۲ حوزه انبوه سازی و واگذاری گروهی انجام گرفته که در ساخت گروهی متقاضیان می توانند از تخفیف نظام مهندسی و پروانه شهرداری بهرمند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خاتمه خاطر نشان کرد: عملیات ساخت مسکن در شهرهای استان آغاز شده و در مراحل مختلف است.

خبرنگار: بیتا اختیاری