آذربایجان غربی ۲۵ تا ۲۷ تیر ماه میزبان تماشاخانه سیار کانون است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از حضور تماشاخانه‌ی سیار کانون با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در پنج شهر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، زهرا آب‌سوران با اعلام این خبر گفت: ارومیه، خوی، ماکو، میاندوآب و تکاب طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ تیر میزبان تریلی سیار کانون خواهند بود.

مدیرکل کانون استان افزود: تماشاخانه‌ سیار کانون با هدف تحقق عدالت فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط عمومی در سراسر استان، به‌ویژه مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها  می‌پردازد.

آب‌سوران ادامه داد: در این گروه، نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری و در نکوهش دروغگویی، معرفی نعمت‌های خداوند و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار به نمایش درمی‌آید.

وی تصریح کرد: مکان و زمان دقیق حضور تماشاخانه سیار کانون در شهرهای مذکور، طی هفته جاری اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است، برنامه‌های متنوعی در قالب قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای نمایش، پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن، مسابقه و سرگرمی برای اجرا بر روی پنج دستگاه تماشاخانه سیار در سراسر کشور از عید قربان تا عید سعید غدیر، از حدود ۱۹ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است که با همکاری و همراهی نهادهای مختلف در استان‌های کشور که دغدغه‌های مشترکی در حوزه تعلیم و تربیت دارند، انجام خواهد شد.