آزادی۸۰ زندانی آذربایجان غربی با پویش خاتم سلیمانی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از آزادی ۸۰ زندانی با پویش خاتم سلیمانی در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: پویش خاتم سلیمانی از آذرماه سال جاری برای آزادی زندانیان نیازمند اجرا می‌شود و تا ۱۵ روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در پویش خاتم سلیمانی بیش از ۲ میلیارد تومان جمع آوری شده و بیش از ۸۰ زندانی نیز آزاد شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی حمایت از واحدهای تولیدی، تلاش برای اشتغال و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و اعمال مجازات‌های جایگزین را مهمترین برنامه‌های عملیاتی دستگاه قضا برای اجرای عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

عتباتی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته از ۲۷ واحد تولیدی مهم بازدید شده و جلسات حمایت قضائی از این واحدها نیز برگزار شده است گفت: در این خصوص ۴۱ مصوبه داشتیم که بیشتر آنها در حوزه نظام بانکی امور مالیاتی و تأمین اجتماعی بوده که منجر به حل مسائل و مشکلات آنها شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: ذی نفعان پرونده‌های شامل طرح خاتم سلیمانی نیز ۳ میلیارد تومان از بدهی خود صرف نظر کردند که با در نظر گرفتن این میزان در مجموع تا به حال بیش از ۵ میلیارد تومان در این پویش به محکومان مالی کمک شده است.

عتباتی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۵۰ نفر محکوم مالی و ۴۲ نفر محکوم مهریه در زندان‌های آذربایجان غربی وجود دارد که نیازمند توجه مردم و خیران است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ درصد احکام کیفری که امکان جایگزینی مجازات حبس وجود دارد، امر جایگزینی حبس را قضات پرونده‌ها اجرا می‌کنند تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ بازدید از سطح زندان‌های استان در طول ماه‌های گذشته داشته‌ایم و در این بازدیدها مسائل و مشکلات زندانیان مورد بررسی قرار گرفته است.