آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انرژی هسته‌ای یک ضرورت است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انرژی هسته‌ای متناسب با دوره های مختلف تحصیلی یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جوادجنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی صبح امروز با تبریک روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: علاوه بر مزایای گوناگون اقتصادی، علمی، زیست‌محیطی، پزشکی، تامین انرژی و… که استفاده از انرژی هسته‌ای به همراه دارد، در حال حاضر شرایط نظام بین‌الملل به گونه‌ای است که برای حفظ و ارتقای موقعیت ایران اسلامی استفاده از علوم استراتژیکی مانند فناوری هسته‌ای، اجتناب‌ناپذیر است.

جنگی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری پیشرو در میان کشورهای در حال توسعه، بهدلایل مختلف از جمله نیازهای برنامه توسعه، نیازمند فناوری‌های برتر، ایجاد تنوع و تأمین امنیت انرژی، تولید انرژی پاک، ملاحظات زیست محیطی و مزایای فنی و اقتصادی، گسترش نیروگاههای انرژی تجدیدپذیر و هسته‌ای است و در برنامه بلندمدت، تأمین انرژی مورد نیاز این توسعه را در نظر گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی مفاهیم و قواعد انرژی های تجدیدپذیر و پاک بویژه انرژی هسته ای به منظور نهادینه کردن جایگاه و ارزش منابع انرژی در بین خانواده ها از طریق دانش آموزان امری کلیدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انرژی هسته‌ای متناسب با دوره های مختلف تحصیلی  یک ضرورت است.

وی افزود: این یک ضرورت است که کودکان از ابتدای زندگی و شروع دوران تحصیلی خود در مقطع ابتدایی بتوانند یک دید کلی و اطلاعات عمومی نسبت به عناصر عزت، قدرت و اقتدار ملی داشته باشند و برای خودباوری و برای اینکه اقتدار ملی روزافزون شود، خود را آماده کنند.