آغاز طرح نهضت ملی توسعه شبکه فیبر نوری در آذربایجان غربی

طرح نهضت ملی توسعه شبکه فیبر نوری در آذربایجان غربی با برگزاری آیین کلنگ زنی در شهرداری شهرستان خوی با اعتبار 240 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در آیین کلنگ زنی طرح نهضت ملی توسعه شبکه فیبرنوری که در شهرداری شهرستان خوی  برگزار شد، اظهار کرد:در حال حاضر هشت و نیم درصد از مردم آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت ثابت استفاده می کنند که از این میزان فقط یک درصد مربوط به فیبر نوری است.

 مدیرکل ارتباطات اضافه کرد:در کشورهای توسعه یافته بیش از ۷۰ درصد بار ترافیک اینترنت بر روی شبکه ثابت می باشد که در ایران کمتر از ۱۴ درصد است.

وی تصریح کرد:طرح نهضت ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته و مقرر است تا پایان دولت سیزدهم این رقم در بخش خانگی به ۸۰ درصد و در بین کسب و کارها به ۱۰۰ درصد برسد.

جلیلی نژاد افزود:امروز این طرح ملی در آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برای ۵۴ هزار کاربر به متراژ ۸۰ کیلومتر در شهرستان خوی به مرحله اجرا رسید و در روزهای آتی در برخی از شهرستان های دیگر استان نیز شروع می شود.