آغاز هفته کودک با شعار برای کودکان – برای آینده

گرامیداشت نخستین روز هفته کودک با شعار برای محیط زیست کودکان - برای آینده ای پاک تر و سالم تر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز در نخستین روز گرامیداشت هفته ملی کودک کورش پورزند رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل به همراه نصراله زاده کارشناس آموزش همگانی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافتند.

کورش پورزند در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست و تقویت و توان افزایی فرزندان ایران زمین گفت ؛ ما همگی مسئول رشد و تکامل اخلاقی کودکانمان هستیم و هر گونه کوتاهی در این زمینه مانع از رسیدن به توسعه پایدار است.

وی در ادامه با طرح مسائل و موضوعات مرتبط با محیط زیست و پایداری آن از کودکان خواست تا با یادآوری اینکه منابع طبیعی کشور محدود است از والدین خود برای حفاظت از منابع خدادادی یاری بجویند.

کودکان نیز در این برنامه ضمن بیان دغدغه های محیط زیستی، با همدیگر به تماشای انیمیشن های مربوط به تغییرات اقلیمی و طرح تفکیک پسماند از مبدأ نشستند و همچنین برای ارتقاء دانش محیط ‌زیستی بسته های آموزشی و فرهنگی تقدیم آینده سازان ایران زیبا شد.