آلفارد در حوزه هنری آذربایجان غربی اکران شد

فیلم مستند آلفارد با موضوع شهید خالد حیدری ۲۱ تیرماه سال جاری با حضور جمعی از علاقمندان آثار مستند در حوزه دفاع مقدس در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان غربی اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این برنامه که به ما واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان برگزار شد بخشی از زندگی شهید خالد حیدری و اقدامات و شجاعت های این شهید خلبان در حفظ امنیت کشور و دفاع از میهن در برابر تجاوز های رژیم بعثی عراق در ابتدای جنگ تحمیلی به تصویر کشیده شده است.

« آلفارد » داستان زندگی اولین خلبان شهید کشور « خالد حیدری و هم کابین او شهید صالحی» است که دو ساعت بعد از آغاز رسمی جنگ و در روز سی و یکم شهریورماه سال ۵۹ در اولین پاسخ به تهاجم سراسری دشمن بعثی و بمباران پایگاههای هوایی کشور داوطلبانه و در صفی واحد شیعه و سنی در کنار هم پایگاه هوایی کوت را بمباران نمودند و در مسیر بازگشت هواپیمای آنها مورد اصابت موشک قرار گرفت و به شهادت رسیدند.

خالد حیدری (زاده ۱۳۲۹ در مهاباد – درگذشته ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ در کوت عراق) ستوان خلبان اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ارتش ایران بود.وی در سال‌های نخست جنگ ایران و عراق از اعضای نیروی هوایی ارتش بود و در شهریورماه سال ۱۳۵۹ در جریان عملیات انتقام شهید شد، ولی پیکرش سال‌ها بعد، در سال ۱۳۹۱ در شهر کوت، عراق پیدا و به کشور بازگردانده شد