آموزش و پرورش نهاد تحول آفرین در کشور است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: یکی از اصلی ترین نهادهای رسمی و عمومی کشور در راستای تحول افرینی و دگرگونی در جامعه امروز آموزش و پرورش است.

به پزارش پایگاه خبری قارتال نیوز و به نقل از اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی جواد جنگی در گردهمایی 2 روزه روسای ادارات آموزش و پرورش سمپاد کشور افزود: اموزش و پرورش نهادی انسان ساز براساس مبانی دین مبین اسلام است.

وی اضافه کرد: وقتی از تحول صحبت می شود باید تحول و اصول و زیرساختهای این تحول نیز شناخته شده باشد و برای اینده ان نیز افقی ترسیم شود.

جنگی اظهار داشت: دانش آموزان تربیت شده در این سیستم باید بتوانند برای ایران اسلامی در آینده بدرخشند و این میسر نیست مگر اینکه بافراهم کردن بسترهای مناسب برای ارتقای فکر دانش آموزان که ان هم نیازمند همت بالای معلمان و حمایت خانواده هاست.

وی ادامه داد: اگر ایران اسلامی امروز در بحث علمی و هسته ای حرفی برای گفتن دارد این میسر نبوده مگر در سایه استعد ادهای برتر دانش آموزان که در سیستم اموزشی حاصل شده است.
جنگی با بیان اینکه حیات طیبه ازواژه های  قابل استناد سند تحول بنیادین است که با استناد به اسناد علمی کشور و با تکیه برفرمایشات ائمه باید عملیاتی شود. گفت: تربیت دانش آموزانی در تراز انقللاب اسلامی هرگز نباید فراموش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش اموزانی باید در این نظام اموزشی تربیت شوند که از نظر اخلاقی، اعتقادی، دینی، سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان ما و جوانان متعصب و باورمند مکشور در قبال دنیای غربی ایستادند افزود: باور خانواده ها در کنار بحثهای علمی مفید نقش مهمی در تقویت اعتقادات دانش اموزان دارد.