آیا می دانید برترین سیستم آموزشی جهان کجاست؟

برترین سیستم آموزشی برای دانش آموزان در بین کشورهای جهان بر اساس داده های سایت bestdiplomats.org ، در سال ۲۰۲۴ به ترتیب عبارتند از: کره جنوبی – کانادا – ژاپن – لوکزامبورگ – ایرلند – بریتانیا – لیتوانی – هلند – نروژ و استرالیا

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، این کشورها به دلیل امکانات و شرایط خاص سیستم آموزش و پرورش شان به برترین‌ها در جهان تبدیل شده‌اند.

جایگاه ایران در سیستم آموزشی دنیا بر اساس نظام آموزشی خود، یعنی نحوه و مدت زمان آموزش و زبان‌های آموزشی و شاخصه های دیگر رتبه ۵۱ بوده اما از نظر تعداد دانشگاه ها در رتبه نخست جهان قرار گرفته ایم.

بر اساس آمارهای اعلام شده وزارت علوم، حدود ۲۶۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در ایران فعالیت می کنند و بعد از ایران، کشور چین با ۲۵۶۰ دانشگاه، در رتبه دوم جهان قرار گرفته است.

البته اهداف نظام آموزش عالی از تاسیس این تعداد دانشگاه مشخص نشده و معلوم نیست که چه عاقبتی برایمان دارد!

در نظام آموزش عالی یا سیستم آموزشی دانشگاهی نیز، انگلستان با داشتن بهترین سیستم‌ آموزشی در سطح جهان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

در این رتبه بندی علاوه بر توانمندی سیستم آموزشی، صنعت قوی – بازار کار عالی – داشتن بورسیه‌ها و امکانات رفاهی و آموزشی ، از جمله مواردی هست که سیستم آموزش عالی انگلستان را در ردیف بهترین‌ها قرار داده است.