آیا می دانید که بیشترین سفر یک روزه به آذربایجان غربی از کجاست؟

بیشترین تعداد سفرهای خارج از استان به آذربایجان غربی از استان های آذربایجان شرقی- زنجان و قزوین می باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش تردد انواع وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در شهریور ماه سالجاری خبر داده و افزود: در این مدت زمان نزدیک به ۴ میلیون تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد.

ایرج دست نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در شهریورسال جاری ۱۱۸ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود نزدیک یک درصد افزایش داشته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۱۶ شهریور و به میزان بیش از ۱۴۰ هزار تردد ثبت شد.

وی یاد آور شد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان در شهریور ماه ، بیشترین تعداد پلاک های ورودی به آذربایجان غربی از استان های آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین بوده اند.

 

بیشترین سفر خودرویی به استان از آذربایجان شرقی

بر اساس آمارهای اعلامی و مشاهدات ما، بیش از ۷۰ درصد سفرهای خارج از استان به آذربایجان غربی از تبریز و آذربایجان شرقی می باشد.

این موضوع نشانگر ارتباط های فامیلی- کاری و تجاری و هدف گردشگری بین دو استان می باشد.

اغلب این سفرهای با هدف گردشگری نیز در روزهای تعطیل و جمعه ها اتفاق می افتد که اهالی تبریز برای دیدن وضعیت دریاچه ارومیه و گردش در ارومیه به این شهر سفر می کنند.

هدف عده ای هم از آمدن به اورمیه رفتن به بازار تاناکورا بوده و از مشتریان پروپاقرص بازار لباس و کفش تاناکورا هستند که برای خرید به این بازار ارزان قیمت لباس های خارجی می آیند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که بیشترین تعداد سفر استانی یک روزه به آذربایجان غربی، از استان همجوار آذربایجان شرقی انجام می گیرد.