اتصال بیش از 1600 نفر از روستائیان شهرستان شاهین دژ به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی از اتصال 4 روستای شهرستان شاهین دژ با پوشش جمعیتی بیش از 1600 نفر به شبکه ملی اطلاعات با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اپراتور همراه اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فارتال نیوز ، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان اظهار کرد: از محل اعتبارات دولتی روستاهای مورد پیگیری اداره کل ارتباطات در شهرستان شاهین دژ توسط همراه اول که تامین اعتبار و ابلاغ شده بود؛ با نصب تجهیزات جدید امکان ارائه اینترنت پهن باند برای مشترکین چهار روستای این شهرستان امکان پذیر شد.

جلیلی نژاد تصریح کرد:ارتقاء روستاهای سلیمان آباد، منبر، قره قیه و  کردکندی شهرستان شاهین دژ با اعتبارات وزارت ارتباطات در قالب طرح USOدر راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و نزدیک شدن پوشش اینترنتی روستاهای شاهین دژ به متوسط استانی اجرایی شد.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: طبقروستائیان شهرستان شاهین دژ مکلف به تامین زیرساخت های ارتباطی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور برای چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی بود که تا کنون این موضوع محقق شده است و تلاش می کنیم بنا به ضرورت تا پایان سال 1401 تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم .

بر اساس این گزارش در برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات مکلف به تامین زیرساخت های ارتباطی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور برای چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی است.