اجرای بیش از 14000 متر شبکه گاز طبیعی

بیش از 1400 کیلومتر شبکه گازطبیعی در سال 1400 در استان آذربایجان غربی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب گفت: با اجرای 14 هزار متر شبکه و خط انتقال گاز طبیعی دراین استان در سال گذشته، مجموع شبکه و خط انتقال اجرا شده به 17 میلیون و 500 هزار متر رسید.

وی با اشاره به گازرسانی گسترده به شهرها و روستاها در سال گذشته افزود: در سال گذشته توانستیم به رغم مشکلات، بیش از 220 کیلومتردر بخش شهری، یک هزار و 100 کیلومتر در بخش روستایی و 92 کیلومتر در بخش صنعتی شبکه گذاری گاز انجام دهیم که از این حیث یکی ازاستانهای پیشرو در گازرسانی در سطح کشور هستیم.

شیخی گفت: با جذب اعتباراتی که صورت  گرفته، پروژه های گازرسانی درآذربایجان غربی بیش از پیش شتاب یافته و سرعت اجرای پروژه ها روند قابل قبولی به خود گرفته تا مردم مناطق محروم، خصوصا مناطق مرزی استان از نعمت خدادادی گاز طبیعی  هرچه سریعتر بهره مند شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری استان 99.6 درصد، در بین خانوار روستایی نزدیک به 70درصد است که با بهره برداری از پروژه های دردست اجرا نیز این رقم به بالای میانگین کشوری خواهد رسید.

شیخی اعلام کرد: هم اکنون یک میلیون و 202 هزار و 114 واحد مسکونی در آذربایجان غربی به شبکه گاز طبیعی کشور متصل هستند.