در سال 1400 محقق شد؛

اجرای بیش از 307 میلیارد ریال طرح برق‌رسانی در سطح شهرستان نقده

در سال 1400 به همت مدیریت توزیع نیروی برق نقده، 307 میلیارد و 425 میلیون ریال طرح عمرانی و برق‌رسانی در سطح شهرستان نقده اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،یکی از محورهای اصلی برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی توسعه متوازن شبکه و زیرساخت‌های توزیع برق در سطح همه شهرستان‌های آذربایجان غربی است از این رو در سال 1400 همانند سال‌های دیگر شاهد اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های متعدد عمرانی، خدماتی و برق‌رسانی در سطح تمامی شهر‌های استان بودیم.

سال 1400 به همت مدیریت توزیع نیروی برق نقده، 307 میلیارد و 425میلیون ریال طرح عمرانی و برق‌رسانی در سطح شهرستان نقده اجرایی شده است.

از جمله طرح‌های اجرا شده سال 1400 در سطح شهرستان نقده می‌توان به احداث خط 400 ولت هوايي بطول 7.5 کیلومتر و با اعتباری بیش از 25 میلیارد ريال اشاره کرد، همچنین در سال گذشته طرح ملی چاوش که در زمینه اﺻﻼح وﻟﺘﺎژ ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی شهری و روستایی ﺗﻮزﯾﻊ می‌باشد در نقده نیز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال با نصب ۵ پست هوایی و تبدیل شبکه سیمی تکفاز به کابل خود نگهدار اجرا شد.

تکمیل طرح‌ها و تعهدات قبلی از اولویت‌های مدیریت توزیع برق نقده است که در این راستا به منظور تکمیل برق‌رسانی به مساکن مهر نقده قریب به 13 میلیارد ريال اعتبار جذب شد و خط دومداره به طول بیش از سه کیلومتر احداث گردید همچنین به منظور کاهش تلفات شبکه توزیع برق طرح تبديل شبكه توزیع برق مسي به كابل خودنگهدار با اعتبار 27 میلیارد و 700 ميليون ريال در سال 1400 به بهره‌برداری رسید.

مدیریت توزیع برق نقده توجه به روستانشینان و بهسازی شبکه توزیع برق روستایی را نیز در سال 1400 دنبال کرده است که در این راستا و به منظور اصلاح شبکه توزیع برق روستايي، طرح بهارستان در سطح 17 روستای نقده با اعتبار كل بیش از 19 ميليارد ريال اجرا شده است.

اصلاح و جابجايي و رفع حريم خط 20 كيلوولت در سطح شهر نقده با اعتبار ۱۸۲۳۱ ميليون ريال، رفع حريم و جابجايي تير در سطح شهر و روستا به تعداد 31 فقره با اعتبار ۴۸۹۷ ميليون ريال و نصب سكسيونر هوايي به تعداد 2 دستگاه با اعتبار 2669 ميليون ريال در سال گذشته اجرایی شده است.

سال 1400 به همت مدیریت توزیع نیروی برق نقده بیش از 118 میلیارد ریال طرح نيرورساني با مشارکت متقاضيان در سطح شهرستان نقده مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در سال گذشته 2 هزار و 400 دستگاه کنتور جدید به ارزش 33 میلیارد ریال نصب شده است، همچنین طرح تعويض كنتورهاي معمولي به كنتور هوشمند فهام با اعتبار بیش از 14 میلیارد ريال از دیگر طرح‌های عمرانی، خدماتی و نیرورسانی مدیریت توزیع برق نقده بوده است.

از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این مدیریت در سال ۱۴۰۰، تامین روشنایی بلوار امام رضا(ع) به طول ۲هزار و 800 متر و تامین روشنایی معابر مسیر کوره گران به مساکن مهر با اعتبار ۲۲۴میلیارد ریال و همچنین تعویض و اصلاح بیش از ۳هزار و 600 لامپ می باشد.