استاندار آذربایجان‌غربی:

اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی در اولویت است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه انتظارات و مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: پیگیری مصوبات یکی از برنامه‌های اولویت دار است و در راستای قول و تعهد به مردم، باید به عنوان یک تکلیف تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، محمدصادق معتمدیان امروز در چهارمین سفر شهرستانی در سفر به باروق با حضور در بین مردم بخش نخطالو، با اشاره به شیوه جدید در سفرهای استانی، اظهار داشت: حضور مدیران در شهرستان ها یکی از برنامه‌های اولویت دار است به طوری که دیدار با مردم به صورت چهره به چهره، آگاهی از مشکلات و اشرافیت به مسائل بدون واسطه، از اهداف این سفرهاست.

وی افزود: خروجی و نتیجه سفرها برای مردم از برنامه‌های اولویت دار است و قبل از سفر تیم مدیریتی استان، در مرحله اول مدیران استانی در منطقه حضور پیدا می کنند تا مشکلات هر منطقه احصا و براساس مطالبات مردمی جمع‌بندی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت همان شهرستان یکی دیگر از برنامه‌های اولویت دار در سفرهای شهرستانی است، اضافه کرد: یکی از اهداف در سفرها، رسیدگی و شناسایی مناطقی است که عقب ماندگی بیشتر و زیرساخت‌های کمتر و یا ضعیفی دارند که در سفر به آنها با بازدیدهای میدانی به همراه تیم مدیریتی استان بتوان با بسیج همه امکانات و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی برای توسعه آن مناطق گام برداشت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: باروق به عنوان یکی از شهرستان تازه تاسیس از شاخص های توسعه ای کمتری برخوردار بوده و هدف این است تا آبادانی و پیشرفت آن شتاب بیشتری بگیرد که در سایه پیگیری‌های نماینده شهرستان و به جهت پای کار بودن مدیران استانی این مشکلات حل و به مطالبات به حق مردم رسیدگی خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه همچنین مدیریت زمان در پروژه‌ها اولویت کاری دیگر در این سفرهاست، بیان کرد: عدم مدیریت زمان در پروژه‌ها موجب نارضایتی مردم و استهلاک اموال و هدررفت بیت‌المال می‌شود که باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به اشتغال و درآمد در روستاها عاملی مهم در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست و باید تناسب با ظرفیت منطقه برای درآمدزایی و اشتغال روستاها برنامه وجود داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تثبیت جمعیت در روستاها، گفت: روستاها که مولد اشتغال و قطب اقتصادی هستند، نباید مردم روستاها به شهرها مهاجرت کرده و حاشیه نشین شوند که آن هم مشکلاتی را در پی دارد.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، دامداری و کشاورزی باروق گفت: حمایت از این ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار به ایجاد اشتغال و پیشرفت در روستاها کمک می‌کند که روستاهای باروق از این قاعده مستثنی نیستند و مدیران مربوطه باید اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد بوم گردی در این منطقه در نظر گرفته شود، گفت: جهاد کشاورزی باید یک برنامه در امر دامپروری و از همه مهمتر در زمینه صنایع تبدیلی در این منطقه داشته باشد تا به درآمد و اشتغال مردم این مناطق منجر شود.

وی افزود: اگر نیاز است سایر صنایع مربوط به کشاورزی از جمله شیلات در منطقه را بررسی و در صورت نیاز راه‌اندازی شود.

استاندار آذربایجان غربی توجه به معادن منطقه را پیشران صنعت و اقتصاد استان دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود در سال آینده از ظرفیتهای مناطق جنوب استان به جهت دارا بودن معادن در راستای تحقق رشد اقتصادی استان بیشتر استفاده شود.