اجرای پنج پروژه گازرسانی در ماکو

رئیس اداره گاز ماکو گفت: پنج پروژه گازرسانی در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رسول نوری‌نسب طی جلسه‌ای که به همراه سامان قره‌پاشا رئیس گازرسانی به صنایع و مومنی مسئول پروژه‌های گازرسانی شمال استان شرکت گاز آذربایجان‌غربی با کاظمی فرماندار ماکو داشت، اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی ماکو شامل سه خط تغذیه و هشت روستای محور بورالان و چهار روستای محور بارون است که با پیشرفت نسبتا خوبی در حال اجرا هستند.

وی تعداد روستاهای قابل گازرسانی ماکو را ۹۲ روستا اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۵۵ روستا گازدار شده‌اند که از این لحاظ ۷۶ درصد خانوار روستایی شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

نوری‌نسب همچنین تعداد صنایع برخوردار از گاز این شهرستان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: مابقی در حال گازرسانی هستند.

فرماندار ماکو، در حوزه گازرسانی اقدامات بی سابقه ای در این شهرستان انجام گرفته است

نادر کاظمی فرماندار ماکو نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد خوب و بی‌سابقه‌ی شرکت گاز در این شهرستان، اظهار کرد: ماکو تبدیل به کارگاه گازرسانی شده است که از این لحاظ اقدامات این سرکت قابل تقدیر است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از تولید، تسریع گازرسانی به شهرک صنایع نیمه سنگین ضروری است، گفت: گازرسانی به کارخانه‌های سیمان، تولید PVC روان ذوب، آسفالت و شن و ماسه و کارخانه‌های آسفالت شهرداری‌های ماکو و بازرگان در دستور کار شرکت گاز استان باشد.