اجرای یک‌هزار و 363 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از یک‌هزار و 363 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،علیرضا شیخی با بیان این مطلب، اظهار کرد: از مقدار شبکه اجرا شده در سالجاری 213 کیلومتر مربوط به بخش شهری، هزار و 80 کیلومتر مربوط به بخش روستایی و 69 کیلومتر نیز مربوط به بخش صنعتی است .

وی افزود: اهمیت این حجم از شبکه گذاری در آذربایجان غربی زمانی مهم و ارزشمند به حساب می آید که مدنظر قرار بدهیم اکثر روستاها و شهرهای باقی مانده استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند و شبکه اجرا شده و خطوط تغذیه در دل رودها و دره ها و کوههای سر به فلک کشیده اجرا شده است.

شیخی با بیان اینکه تعدادی از روستاها به شهر تبدیل شده اند، افزود: با این تغییرات در تقسیمات کشوری ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به 78 درصد و در بین خانوار شهری به 99.6 درصد رسیده و تلاش و هدف کارکنان شرکت گاز استان تبدیل کردن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی اعلام کرد: بسیاری از روستاها، خصوصاً روستاهای مرزی استان هم اکنون در دست عملیات گازرسانی قرار دارند که این امر نه تنها به امنیت مرزی، رفاه مرزنشینان تاثیر می گذارد بلکه از قاچاق سوخت نیز جلوگیری کرده و به اقتصاد کشور کمک می کند.

وی در پایان، اظهار داشت: برای همین است که دولت باید توجه ویژه برای گازرسانی به مناطق مرزی کشور داشته باشد.