ارجحیت آموزش حضوری برای اولیا و دانش آموزان تبیین شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ارجحیت آموزش حضوری باید برای اولیا و دانش آموزان تبیین شود؛ گفت: تشویق دانش آموزان به تحصیل و حضور در مدارس توسط عوامل اجرایی مدارس و معلمان گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزش است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با همراهی معاون آموزش ابتدائی و رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش، صبح امروز با حضور در مدارس شهید سلیمانی، طلوع دانش، شاهد گل نرجس، شاهد براداران آهندوست و الزهرا (س) نواحی دوگانه ارومیه از فرآیند آغاز آموزش حضوری بازدید و از تلاش عوامل اجرایی مدارس و دبیران در ایام کرونا تقدیر کرد.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه همه معلمان، اعم از کادرآموزشی و اداری مدارس که در دوره شیوع گسترده ویروس کرونا مانع از تعطیلی روند آموزش و یادگیری شده اند، افزود: نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنیبر ضرورت حضوری شدن آموزشهای مدارس و دانشگاهها و باتوجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری به شیوة حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان، پس از تعطیلات نوروزی آموزش در مدارس استان حضوری می باشد.

جنگی بیان کرد: تمامی فعالیتهای تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاسهای درس انجام خواهد شد؛ ظرفیتهای مجازی در صورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفتگو با دانش آموزان ازحضور و استقبال آنها از بازگشایی مدارس قدردانی کرد و از آنان خواست در راستای دانش افزایی از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه آموزش حضوری نقش مهمی در تثبیت یادگیری ها دارد؛ ادامه داد: تشویق دانش آموزان به تحصیل و حضور در مدارس توسط عوامل اجرایی مدارس و معلمان گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزش است.