ارسال ۱۵ اثر به طرح رویداد فرهنگی زرسا

اولین رویداد فرهنگی زرسا با محوریت جوانی جمعیت در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قارتال نیوز، جعفری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در جمع خبرنگاران بیان کرد: رویداد فرهنگی زرسا برای اولین بار در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی و همکاری امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به کاهش آمار فرزندآوری در کشور گفت: افزایش آگاهی جامعه از پیری جمعیت و فرهنگ‌سازی فرزندآوری از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی است.

وی ادامه داد: رویداد فرهنگی زرسا در محورهای نقش جوانی جمعیت در شادابی خانواده و جامعه، پیامدهای منفی پیرشدن جمعیت، نقش موثر درمان ناباروری، بررسی تک‌فرزندی و پیامدهای آن در جامعه، سقط و عوارض ناشی از آن، نقش برنامه پزشک خانواده در جوانی جمعیت، اهمیت تربیت کودکان و اهمیت سرمایه نیروی انسانی جوان بر رشد جامعه برگزار می‌شود.

جعفری، بخش های مختلف رویداد فرهنگی زرسا را رسانه‌های صوتی و تصویری، عکس و گرافیک، مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها و رسانه‌های مجازی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان مدت زمان ارسال آثار را تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: اختتامیه این رویداد نیز در ۳۰ اردیبهشت امسال مصادف با روز ملی جمعیت برگزار خواهد شد.

دبیر رویداد رسانه ای زرسا اظهار کرد: تاکنون ۱۵ اثر به این رویداد ارسال شده است.

جعفری ادامه داد: به برگزیدگان در این طرح نیز جوایز ارزنده‌ای به ارزش ۱۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس www.zarsa.umsu.ac.ir بارگذاری کنند.