استاندار آذربایجان‌غربی؛

از ظرفیت های منطقه برای شتاب بخشیدن به توسعه شهرستان خوی استفاده می شود

استاندار آذربایجان‌غربی در ابتدای دوازدهمین سفر شهرستانی خود گفت: استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف شهرستان خوی چون کشاورزی و معادن برای تولید ثروت و بهبود وضعیت معیشتی مردم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان امروز در جمع مردم شهر دیزج دیز شهرستان خوی، دیدار با مردم و اطلاع از مشکلات مناطق مختلف استان را از اهداف سفرهای شهرستانی معرفی کرده و افزود: در سفرهای شهرستانی تلاش می شود با تمرکز بر مسائل و مشکلات مناطق مختلف آذربایجان غربی و اجماع سازی مدیران استانی و منطقه و نمایندگان مجلس، به اتمام پروژه های نیمه تمام شتاب بیشتری بخشیده شود.

وی در ادامه برنامه ریزی برای اولویت بندی و رفع نیازهای مناطق مختلف استان را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: با شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق مختلف استان برای تدوین برنامه های اقتصادی جهت درآمدزایی و اشتغال زایی در سطح شهرستان ها، می توان گام های بلندی در مسیر رونق اقتصادی آذربایجان غربی برداشت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با یادآوری اینکه شهرستان خوی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است، افزود: استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف شهرستان خوی چون کشاورزی و معادن برای تولید ثروت و بهبود وضعیت معیشتی مردم ضروری است.

معتمدیان با اشاره به اینکه شهرستان خوی و آذربایجان غربی برخوردار از مواهب فراوان الهی است، تصریح کرد: با تمرکز و همت مردم و مسئولان استانی و حمایت های ملی و نگاه ویژه دولت سیزدهم جهت پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی، روزهای خوبی در انتظار شهرستان خوی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط مطلوب مرزی شهرستان خوی با کشور ترکیه، افزود: شهرستان خوی با توجه به زیرساخت های قابل توجهی که در حوزه های مختلفی بخصوص راه آهن، فرودگاهی و جاده ای دارد، می تواند نقش کلیدی در توسعه تجارت بین الملل استان داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت های منطقه برای شتاب بخشیدن به توسعه شهرستان خوی، یادآور شد: با وحدت و همدلی مردم و مسئولان، شاهد شتاب بیش از پیش توسعه و آبادانی شهرستان استراتژیک خوی خواهیم بود.

معتمدیان با اشاره به بررسی و تصمیم گیری درخصوص رفع مشکلات شهرستان خوی در شورای برنامه ریزی توسعه استان، افزود: مقدمات کار برای رفع مشکلات پروژه های مختلف چون پروژه های آموزشی، تولیدی، ورزشی و فاضلاب شهرستان خوی فراهم شده و با تامین منابع پایدار ملی و استانی می توان پروژه های توسعه ای منطقه را تکمیل کرد.

وی با تاکید بر اشتغال زایی و درآمدزایی پایدار برای مردم شهرستان خوی، گفت: با جذب سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی و اولویت بندی برنامه ها و همت مسئولان، به زودی شاهد توسعه و بهبود وضعیت معیشتی مردم عزیز شهرستان خوی خواهیم بود.