نادر قاضی پور؛

ستاد احیای دریاچه ارومیه ستاد مرگ صنعت و کشاورزی آذربایجان غربی است

نماینده ادواری مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیتی و سیاسی شدن آذربایجان غربی مانع پیشرفت استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، نادر قاضی پور در بخش گفتگوی ویژه خبری قارتال نیوز با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای بشترین ظرفیت در حوزه های اقتصادی،گردشگری و گمرکی در کشور است، گفت: در سایه امنیتی و سیاسی شدن فضای استان، توانایی و بهره مندی از این پتانسیل ها از بین رفته است.

قاضی پور با بیان اینکه در سایه مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه امکان توسعه کارخانجات استانی از بین رفته است گفت: کارخانجات استان برای توسعه و ایجاد فاز جدید برای فعالیت نیاز به آب دارند که در سایه مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه نمی‌توانند از آب مورد نیاز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برخی مسئولین به بهانه احیای دریاچه ارومیه مانع توسعه صنعت کشاورزی و صنعتی در استان شده اند که این بخشی از موانع بزرگ پیشرفت در استان به حساب می آید.

قاضی پور ادامه داد: بنده نیز با تغییر الگوی کشت موافق بوده و هستم ولی با تعطیلی کشت و کارخانجات صد در صد مخالفت می کنم.

قاضی پور در خصوص کشت چغندر قند در استان گفت: چغندر قند از جمله محصولات استراتژیک است، بنده ۱۱ سال پیش در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وقت درخواست کردم واردات شکر خام در اختیار انجمن قند و شکر قرار بگیرد تا هم یارانه تولیدی چغندر را پرداخت کنند و هم شکر را نصف قیمت به بازار ایران عرضه کنند چرا که این امر موجب کوتاهی دست دلالان و آقازاده ها از  چرخه واردات شکر سفید به کشور میشد که به حمدالله این طرح بلاخره به تصویب رسیده است.

قاضی پور در واکنش به عقب ماندگی استان در بخشهای مختلف گفت: مهمترین شاخصه ارتقاء و پیشرفت استان مسیر های جاده ای و ریلی است که متاسفانه در استان ما این شاخص ها وجود ندارد.

نماینده ادواری مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم برخورداری استان از اتوبان گفت: با توجه به هم مرز بودن استان با سه کشور و ترانزیت کالاهای اساسی از مرزهای استان به اروپا باید توسعه راه های مواصلاتی و ساخت آزاد راه و اتوبان در اولویت قرار گیرد.

قاضی پور به عدم اتمام پروژه آزاد راه ارومیه تبریز اشاره کرد و گفت: با گذشت چندین سال هنوز فاز سوم جاده شهید کلانتری ارومیه به تبریز از روستای آغ گنبد تا روستای سارای به مسافت ۲۷ کیلومتر  به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تصادفات در مسیر جاده شهید کلانتری و به دلیل عدم امکانات کافی صورت می گیرد گفت: بنابراین تکمیل تونل های این مسیر هم موجب کاسته شدن ۱۰ کیلومتری از مسافت ارومیه تبریز می شود و هم  موجب کاهش میزان تصادفات در این محور می شود.

قاضی پور به استفاده از خطوط ریلی دست دوم ترکیه  برای ساخت مسیر راه آهن  ارومیه اشاره کرد و گفت: این خطوط ریلی دست دوم  از هند خریداری شده و استفاده آن در مسیر خط ریلی ارومیه موجب کاهش شدید سرعت قطار شده و در نتیجه توانایی ریلی بسیار نا کارآمدی را برای استان به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: کمبودها و نبود زیر ساخت های مناسب حمل و نقل در استان موجب افزایش هزینه های تولید کننده و مصرف کننده شده و مانع جذب سرمایه گذاری در استان می شود.

قاضی پور با انتقاد از نحوه عملکرد استاندارگفت: بنده شخصا با حضور معتمدیان در استان موافق بودم و حمایت های لازم را انجام دادم چون معتقد هستم این استان جای آزمون و خطا نیست و نباید اجازه داد اشخاص کم تجربه در مسند استانداری تکیه دهند.

نماینده ادواری مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتمدیان سابقه استانداری خراسان جنوبی و رضوی را در کارنامه کاری خود داشت که همین امر موجب حمایت بنده از وی شد و در خصوص عملکردش باید خودش پاسخگو باشد.

وی خاطر نشان ساخت: بنده در رابطه با پیشرفت و امنیت استان با احدی شوخی و تعارف ندارم حتی اگر دشمن خونی من هم بخواهد برای این استان و مردم خدمت کند بنده از وی  حمایت کرده و دستش را می بوسم.

علی سرخ چهره