استفاده از فعالیت های نوآورانه در پیشبرد اهداف تعاونی‌ها

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان غربی جهت پیشبرد اهداف تعاونی ها به استفاده از فعالیت های نوآورانه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،میرجمال ساداتی مدیر تعاون روستایی استان و هیات همراه از اداره تعاون روستایی و اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان نقده بازدید کردند.

ساداتی در این بازدید ضمن خداقوت به کارکنان اداره، اتحادیه تعاون روستایی و مدیران عامل شرکتهای تعاونی روستایی، کشاورزی، تولید و زنان شهرستان نقده بر استفاده از فعالیت های نوآورانه در پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته حوزه فعالیت این سازمان به ساختار‌های سنتی موجود خلاصه می‌شد اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکید ویژه آن بر به‌کارگیری ابزارهای نوین حاکمیتی، تحولی در ساختار فعالیت این سازمان ایجاد شد که استفاده از استارت آپ ها برای عرضه کالای اینترنتی و تنظیم بازاری و ایجاد روستا بازار بخشی از تحول بوجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی برای اشتغالزایی و افزایش درآمد از طریق اجرای طرح ها و پروژه های کوچک مقیاس با محوریت اتحادیه ها و شرکتها در شبکه تعاون روستایی وجود دارد که در صورت حمایت های مالی می تواند به رونق کسب و کار در نواحی روستایی کمک کند که در این زمینه میتوان با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از ظرفیت های این صندوق استفاده کرد.

در ادامه مشکلات شرکت‌های تعاونی توسط مدیران عامل شرکتها و اتحادیه مطرح شد که بعداز بحث و تبادل نظر، توصیه های توسط مدیریت سازمان به شرح ذیل به اعضای جلسه ارائه شد :
1- یکی از محورهای اصلی مدیریت سازمان اصل شفافیت می باشد.
2- از ظرفیت های سازمان استان در زمینه های حقوقی استفاده شود
3- فعال سازی اتاق اصناف کشاورزی طبق بخشنامه ارسالی به شهرستان ها
4- شرکتهای تعاونی روستایی ،کشاورزی ، تولید وزنان طرح هایی در قالب صنایع تبدیلی ، گردشگری و … تهیه نمایند تا با برخط کردن شرکتها با حذف ارز ترجیحی به مشکل برنخوریم.
5- تبدیل به احسنت املاک وامکانات شرکت برای ایجاد درآمدهای پایدار
6- شفافیت در خریدهای تضمینی و توافقی در خصوص هزینه های تبعی ، عقد قرارداد و تعیین کارمزد و بیان شفاف انتظارات مقابل مابین کارخانه ها و اتحادیه ها
در پایان جلسه مقرر گردید :
1- در خصوص توزیع نهاده های دامی برای مرغداران از سازمان جهاد کشاورزی پیگیری بعمل آید.
2- بحث مالیات توسط نظام صنفی پیگیری شود و یکی از کارشناسان سازمان تا حصول نتیجه پیگیر نمایند.
3- تهیه طرح برای صنایع تبدیلی و گردشگری برای سفر رئیس جمهور توسط اداره واتحادیه تعاون روستایی شهرستان نقده
4- مطالبات شرکتها از صندوق ایرانیان توسط کارشناسان سازمان پیگیری شود.