«اسدی» فرشته نجات تراکتور در انزلی / ترمز تراکتور در انزلی کشیده شد

تراکتور تبریز در شب پایانی رقابت‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران در انزلی مقابل ملوان متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ملوان بندرانزلی در ۷ بازی اخیر خود در لیگ برتر نتوانسته به پیروزی برسد و همین مسئله باعث شده تا شاگردان مازیار زارع در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفتند. با وجود شکست مس کرمان در هفته بیست‌وششم و تضمین شدن جایگاه سیزدهمی ملوان، شاگردان زارع به دنبال آن بودند تا در شب استقبال ویژه تماشاگران خود در ورزشگاه سیروس قایقران بتوانند مقابل تراکتور تبریز امتیاز بگیرند و به مانند بازی رفت سد راه سرخ‌پوشان تبریزی شوند. تراکتوری‌ها هم بعد از شکست دادن نفت مسجدسلیمان و البته سپاهان اصفهان، در فرمی ایده‌آل به انزلی سفر کرده و به دنبال کسب سومین برد پیاپی بودند.

علی‌اصغر مومنی قضاوت مسابقه امشب را برعهده داشت و از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه مرحوم قایقران انزلی نبرد تیم‌های ملوان و تراکتور آغاز شد. ایمان صادقی اولین صحنه جنجالی مسابقه را رقم زد و خطای ۲ضرب دروازه‌بان ملوان باعث شد تا در دقیقه ۶ فرصت ایده‌آل گلزنی برای تراکتوری‌ها به‌دست آید که شاگردان پاکو خمس نتوانستند از این فرصت استفاده کنند. تراکتوری‌ها بعد از آنکه این فرصت را از دست دادند، همچنان مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند.

سرخ‌پوشان تبریزی روی ضربه سر رضا اسدی یک فرصت خوب گلزنی دیگر را هم از دست دادند. دفاع چندلایه ملوان باعث شده بود تا شاگردان خمس نتوانند به موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خود دست پیدا کنند اما در اوقات تلف شده نیمه نخست، ۲ فرصت مناسب گلزنی برای بازیکنان تراکتور خلق شد که ایستادگی مدافعان ملوان باعث شد نتیجه بازی تغییر نکند و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

شاگردان خمس در نیمه دوم هم به مانند نیمه نخست بازی را تهاجمی آغاز کردند که یک فرصت خوب گلزنی را رضا اسدی در دقیقه ۵۵ از دست داد. در ادامه یک موقعیت خوب گلزنی دیگر برای سرخ‌پوشان تبریزی به‌دست آمد که محمدرضا عباسی این موقعیت را نتوانست به گل تبدیل کند. ملوانی‌ها توانستند در ۲۰ دقیقه پایانی از لاک دفاعی خارج شوند که ابتدا میلاد جهانی یک فرصت ایده‌آل گلزنی را از دست داد اما در ادامه، سهیل فداکار با شوتی سرکش توانست دروازه تراکتور را باز کند تا برخلاف جریان مسابقه، انزلی‌چی‌ها به گل برتری برسند.

ملوانی‌ها بعد از به‌ثمر رساندن گل برتری در لاک دفاعی قرار گرفتند و به دنبال حراست از گل زده خود بودند اما اعلام پنالتی به سود تراکتور در دقیقه ۹۰ باعث شد تا معادلات علیه شاگردان مازیار زارع رقم بخورد و سرخ‌پوشان تبریزی در آستانه رسیدن به گل تساوی قرار بگیرند. رضا اسدی و محمد عباس‌زاده با توجه به حضور در کورس آقای گلی به دنبال نواختن ضربه پنالتی تیم‌شان بودند که اسدی پشت ضربه ایستاد و توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند تا به مانند بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی به کار خود پایان بدهند.

تراکتور با توجه به تساوی در مسابقه امشب، در جدول رده‌بندی ۴۳ امتیازی شد و در رتبه پنجم باقی ماند. ملوان بندرانزلی هم برای هشتمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود اما شاگردان زارع با تک‌امتیاز به‌دست آمده در مسابقه امشب در جدول رده‌بندی ۲۵ امتیازی شدند و به لطف پیروزی در بازی رودررو مقابل نساجی در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند. شاگردان خمس در هفته بیست‌وهفتم باید روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در تبریز به مصاف پیکان تهران بروند و ملوانی‌ها هم روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در اصفهان میهمان سپاهان خواهند بود.