اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر در حوزه صمت نقده

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان نقده اظهار کرد: حوزه های صنعتی، معدنی و صنفی این شهرستان سهم بسزایی در اشتغالزایی و ثروت آفرینی دارد هم اکنون ۱۶ هزار و ۶۵۸ نفر در واحدهای مختلف صنعتی، معدنی، صنفی و خدماتی مشغول بکار می باشند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد قلندری، رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان نقده گفت: حوزه های صنعتی، معدنی و صنفی این شهرستان سهم بسزایی در اشتغالزایی و ثروت آفرینی دارد هم اکنون ۱۶ هزار و ۶۵۸ نفر در واحدهای مختلف صنعتی، معدنی، صنفی و خدماتی مشغول بکار می باشند.

وی افزود: در شهرستان نقده ۷۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۳۹۴ نفر توسط این واحدهای صنعتی فراهم شده است.

قلندری تصریح کرد: ۱۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۶۷ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال تکمیل و بهره برداری می باشند که با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۱۸ نفر فراهم خواهد شد.

رئیس اداره صمت شهرستان نقده عنوان کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای ۲۸ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم استخراج سالانه بیش از ۴۲۴ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای بهره برداری از معادن بیش از ۲۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۲۳۲ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

قلندری اضافه کرد: شهرستان نقده دارای ۵ هزار و ۳۵۵ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر می باشد که ۱۳ هزار و ۳۸۷ نفر نیز در این واحدها مشغول بکار می باشند همچنین ۵۷۱ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در نقده با اشتغالزایی یک هزار و ۴۲۷ نفری در حال فعالیت می باشند که این واحدها نیز در حال ساماندهی می باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان نقده خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیر صنفی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۷ هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی انجام و ۳۰۱ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به نهاد های ذیربط ارجاع گردیده است.

قلندری بیان کرد: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری برای جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ۱۲۵ مورد بازرسی انجام و ۳ فقره پرونده احتکار کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال جاری ۴۵ مورد بازرسی انجام و ۳ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۱۶۸ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.