رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان چایپاره:

اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در حوزه صمت چایپاره

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چایپاره اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این شهرستان به منطقه آزاد صنعتی–تجاری ماکو و جاده بین المللی و همچنین و جود ظرفیت بالای انواع مواد معدنی زمینه سرمایه گذاری خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم ساخته است که تا کنون با سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه های صنعتی، معدنی و صنفی زمینه اشتغال مستقیم برای ۸ هزار و ۴۸۸ نفر در چایپاره فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین بنکدار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چایپاره گفت: با توجه به نزدیکی این شهرستان به منطقه آزاد صنعتی–تجاری ماکو و جاده بین المللی و همچنین و جود ظرفیت بالای انواع مواد معدنی زمینه سرمایه گذاری خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم ساخته است که تا کنون با سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه های صنعتی، معدنی و صنفی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲ هزار و ۴۸۸ نفر در چایپاره فراهم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چایپاره افزود: در حال حاضر ۲۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۸۹۸ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال مشغول به فعالیت می باشند که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۷۴۰ نفر فراهم ساخته اند.

بنکدار تصریح کرد: همچنین ۳ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در حال تکمیل می باشد که برای تکمیل و راه اندازی این واحدهای صنعتی بیش از ۷۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۸ نفر دیگر نیز فراهم شود.

رئیس اداره صمت چایپاره اضافه کرد: در این شهرستان ۳۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم ذخیره قطعی ۲۵ میلیون و ۶۳۶ هزار تن وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲۳۸ هزار و ۵۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۳۴۵ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

بنکدار عنوان کرد: شهرستان چایپاره دارای ۱۶ محدوده دارای گواهی کشف معتبر با ذخیره قطعی ۱۹ میلیون و ۵۴۲ هزار تن است که برای تکمیل مراحل اکتشافی این محدوده ها بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. همچنین در این شهرستان ۱۴ محدوده اکتشافی در حال انجام مراحل پی جویی و اکتشاف می باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره بیان کرد: در این شهرستان در حال حاضر ۲ هزار و ۶۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر فعال می باشند که ۶ هزار و ۶۸۰ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند همچنین ۲۷۰ واحد صنفی بدونه پروانه کسب با اشتغال زایی ۶۷۵ نفری وجود دارد که این واحدهای صنفی نیز در حال ساماندهی می باشند.

بنکدار خاطرنشان کرد: برای نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ۶۸۳ مورد بازرسی انجام و ۳۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

وی تأکید کرد: طی ۱۱ ماهه نخست امسال ۳۲ مورد بازرسی در خصوص احتکار کالا انجام و یک فقره پرونده تخلف احتکار به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد. همچنین در این بازه زمانی ۱۶ مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا با تشکیل ۲ فقره پرونده تخلف قاچاق به ارزش بیش از ۲۳ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومت ارسال شد.